Alternativno rješavanje sporova nudi jednostavno, učinkovito, brzo i jeftino izvansudsko rješavanje sporova između potrošača i trgovaca, a doprinosi rasterećenju sudova i učinkovitijoj zaštiti potrošača, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Novi trendovi u rješevanju potrošačkih sporova" u organizaciji Ministarstva gospodarstva i Europskog potrošačkog centra Hrvatska.
Pomoćnik ministra gospodarstva Željko Pravdić istaknuo je da Ministarstvo gospodarstva, kao nositelj politike zaštite potrošača u Hrvatskoj, kontinuirano poboljšava nacionalni i zakonodavni okvir za alternativno rješavanje potrošačkih sporova. Najavio je da zakon o alternativnom rješavanju sporova (ARS) uskoro trebao ići u saborsku proceduru, dodavši da alternativno rješavanje sporova nudi jednostavno, učinkovito, brzo i jeftino izvansudsko rješavanje sporova između potrošača i trgovaca.
I direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) Ema Culi je istaknula kako su takvi sporovi brži, jeftiniji i manje formalni, što doprinosi rasterećenju sudova i učinkovitijoj zaštiti potrošača."Glas potrošača treba čuti i zapravo je on najveća gospodarska snaga na tržištu", kazala je Culi.
Napominje i da će nakon usvajanja zakona o ARS, u Hrvatskoj u punom smislu osnažiti funkcioniranje ORS platforme. "To je internacionalna web stranica putem koje će potrošači moći podnijeti zahtijev za alternativnim rješavanjem spora u odnosu na trgovce iz bilo koje druge države članice EU. Sporovi će se rješavati on-line putem, što će trgovcima omogućiti bitno jednostavnije poslovanje, višu razinu konkurentnosti na tržištu Eu, a potrošačima će se osigurati brz, jeftin i učinkovit sustav rješavanja sporova", pojasnila je Culi.
Smatra kako je djelotvorna zaštita potrošača iznimno važna za funkcioniranje unutarnjeg tržišta EU i poticanje gospodarskog rasta, a zadovoljan potrošač jedan je od glavnih razloga pokretača ekonomskog razvojaNa skupu je istaknuto i kako se tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova obavezuju ispunjavati ujednačene kriterije u pogledu kvalitete koji vrijede diljem Europske unije, kao što su neovisnost, nepristranost, brzina postupanja, ekonomičnost i slično.
Mogućnost traženja jednostavnog i jeftinog rješenja sporova može potaknuti povjerenje potrošača i trgovaca u jedinstveno digitalno tržište te na takav način premostiti prepreke za pronalaženje rješenja sporova nastalih iz prekograničnih online transakcija, rečeno je.
Uredba o online rješavanju potrošačkih sporova primjenjivat će se na alternativno rješavanje sporova koje su pokrenuli potrošači s prebivalištem u Europskoj uniji protiv trgovaca sa sjedištem u Europskoj uniji na način da se prijedlog za alternativno rješavanje spora podnosi putem ORS platforme za rješavanje potrošačkih sporova.Osiguravanje pristupa jednostavnom, učinkovitom, brzom i jeftinom načinu rješavanja nacionalnih i prekograničnih online i offline potrošačkih sporova za kupovine obavljene putem interneta, pridonijet će smanjivanju prepreka daljnjeg razvoja internetske trgovine, povećanju povjerenja i trgovaca i potrošača u jedinstveno tržište, a trgovce će potaknuti na poboljšanje isporuke i dostave robe, proširenje ponuda te jačanje razine poštovanja prava potrošača, kako bi bili sigurniji pri prekograničnoj kupovini, istaknuto je na konferenciji.