Svijet
StoryEditor

20 hrvatskih tvrtki na sajmu u Ningbou dobilo priliku za jači izvoznički napad na kinesko tržište

13. Lipanj 2017.

Na trećem Sajmu za trgovinu i investicije Kine i 16 zemalja Srednje i Istočne Europe, Kina+16, održanom u Ningbou, predstavilo se više od 20 hrvatskih tvrtki, a sajam je bio i dobra najava skorog otvaranja predstavništva Hrvatske gospodarske komore u Šangaju.

>>>Kina 2018. planira poslati prvu sondu ikad na tamnu stranu Mjeseca

Na hrvatskom štandu predstavilo se više od 20 tvrtki proizvođača alkoholnih i bezalkoholnih pića i napitaka, prehrambenih proizvoda, tradicionalnih suvenira, nakita i umjetnina, a posjetitelji su imali prilike doznati više i o ponudi nekretnina te o dodacima prehrani za mačke, pse i konje.

Na sajam su doputovali i predstavnici Hrvatske gospodarske komore, a s obzirom na velik broj tvrtki koje su se ove godine predstavile u Ningbou, sajam bi mogao biti odličan uvod za otvaranje predstavništva HGK u Šangaju koje bi trebalo početi s radom do kraja godine.

Jačanje trgovinske razmjene

Sajam Kina+16 ima vodeću ulogu u jačanju trgovinske razmjene u sklopu kineske inicijative Pojas i put u koju najmnogoljudnija zemlja svijeta ubrizgava značajne količine novca s nizom projekata u cilju povezivanje Azije s Europom i Afrikom, na čijoj ruti je i Hrvatska.

Ningbo je odabran za domaćina sajma, jer je to luka s dugogodišnjom tradicijom koja je prvi izbor zemalja srednjeg i istočnog dijela Europe za prijevoz dobara prema Kini.

>>> Kina: U pogon puštena najveća plutajuća solarna elektrana svijeta

Sajam je uključivao niz manifestacija, poput Simpozija o trgovini i investicijama pokrajine Zhejiang, Međunarodnog sajma potrošačkih dobara, Turističke konferencije mehanizma Kina+16 te trodnevnog događanja pod nazivom Zagrizi srednju i istočnu Europu.

Među poduzetnicima koji su izlagali na sajmu je Tomislav Sumić koji isporučuje tartufe u Hong Kong. Tijekom prvog izdanja sajma on je surađivao sa slovenskim štandom te je na njemu predstavio Ziganteove tartufe i vina Bolfan što je zainteresiralo mnoge kineske tvrtke, a Hong Xing BMS-u iz Ningboa nije trebalo dugo da ga kontaktira i uključi u svoj rad kao savjetnika za uvoz robe iz 16 zemalja srednje i istočne Europe. Ta je tvrtka vlasnik lifestyle marketa-restorana u kojima nude isključivo uvozne organske proizvode.

Hrvatske ‘boje‘ zasad brane vina, tarufi i džemovi, a priželjkuje i uvoz Mlinarovih pekarskih proizvoda te većeg broja organskih artikala iz Hrvatske.

- Među Kinezima vlada velik interes za med, mlijeko i mliječne proizvode, meso, za čiji se uvoz nažalost i dalje čeka dozvola, te općenito prehrambene proizvode iz Hrvatske, kaže Sumić dodajući kako je oko 80 posto proizvoda koji su ove godine bili na hrvatskom štandu po prvi puta u Kini, poput onih iz Atlantica, Zvijezde, Sardine, Apimela te Viridisovih dodataka za prehranu pasa, mačaka i konja.

>>> Genetički inženjering: Kineski znanstvenici klonirali telad otpornu na tuberkulozu

Ravnatelj organizacijskog odbora sajma Yu Dunhua kaže kako je u početku problem bio što se radi o stvaranju platforme za 16 uključenih strana, odnosno 16 različitih kultura i pristupa.

- Osim toga neki od proizvoda su po prvi puta ulazili u Kinu tako da je trebalo proći mnogo pregovora s carinom što je svakako bio jedan od većih izazova, kaže on.

Yu je posjetio svih 16 zemalja uključenih u inicijativu te je mišljenja da svaka od njih ima jedinstven potencijal za suradnju s Kinom.

- Hrvatska je svakako među onima koje su u vrhu kada je riječ o potencijalu te je jasno da on nije iskorišten u željenom postotku, no nastojimo to promijeniti. U Hrvatskoj sam boravio više puta i moram priznati da sam oduševljen organskim proizvodima, od vina preko tartufa do mesa. S obzirom na to da očekujemo kako će iduće izdanje sajma biti još veće, shvatite to kao priliku za još jači izvoznički napad na kinesko tržište, poručio je Yu.

10. studeni 2024 00:45