
Povjerenje potrošača u Njemačkoj na pragu lipnja dosegnulo je najvišu razinu u 13 i pol godina zahvaljujući pozitivnim ekonomskim izgledima i niskoj inflaciji, pokazalo je istraživanje objavljeno u srijedu.
Pozorno praćeni indeks očekivanja potrošača za lipanj porastao je na 10,2 boda, s 10,1 boda u tekućem mjesecu, pokazuje istraživanje njemačke tvrtke za istraživanje tržišta GfK.
"To je njegova najviša razina od listopada 2001. godine", napominju u GfK, tumačeći taj rezultat kao signal daljnjeg umjerenog poboljšanja potrošačke klime u Njemačkoj.
"Vrlo jaka domaća potražnja u Njemačkoj i niska stopa inflacije podupiru gospodarska očekivanja i spremnost potrošača na trošenje", konstatiraju autori istraživanja.
Nasuprot tome, očekivanja vezana za primanja blago su oslabila u svibnju, nakon što su u prošlom mjesecu dosegnula rekordnu razinu iz prethodnog mjeseca, navodi se u priopćenju.
"Osobna je potrošnja važan motor ekonomskog rasta u ovoj godini. No, ne smijemo izgubiti iz vida kontinuirane rizike. Teški razgovori o budućnosti Grčke u eurozoni, kriza u Ukrajina i teror Islamske države mogli bi ozbiljno prigušiti osobnu potrošnju u Njemačkoj", upozoravaju iz GfK.