Britanski maloprodajni lanac Marks & Spencer izvijestio je u srijedu o padu prihoda od prodaje u prvih šest mjeseci svoje fiskalne godine za 1,2 posto, navevši da su uvjeti poslovanja u tom razdoblju bili zahtjevni.
Usporediva prodaja u Velikoj Britaniji tog maloprodajnog lanca pala je u šest mjeseci do kraja rujna za 0,4 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Opća prodaja, koja uključuje odjel prodaje odjeće, bila je manja za 1,2 posto. Prodaja hrane porasla je za 0,2 posto.
Marks & Spencer objavio je da je temeljna dobit porasla za 6,1 posto, na 284 milijuna funti. No, nakon uračunavanja jednokratnih stavki dobit prije oporezivanja pala je za 22,7 posto, na 216 milijuna funti.Te stavke uključuju gotovo 27 milijuna funti za rekonstrukciju britanskih trgovina i 22 milijuna funti za troškove europskih trgovina. Kompanija je priopćila da su uvjeti poslovanja bili zahtjevni, te da su britanski maloprodajni sektor pogodili vremenski uvjeti koji su doveli do velikih popusta, osobito u prvom tromjesečju.
- U drugom tromjesečju donijeli smo odluku da se usredotočimo na prodaju po punoj cijeni, a manje na popuste koji su utjecali na rezultate prodaje, navela je tvrtka u priopćenju.
Profitne marže Marks & Spencera u poslovima s neprehrambenim proizvodima porasle su za 2,85 postotnih bodova. S obzirom na jaku konkurenciju drugih trgovaca, izvršni direktor Marc Bolland usmjerio se na poboljšanje marži i prodaju manjeg broja proizvoda po povoljnijim cijenama umjesto na povećanje obujma.
Međunarodna prodaja Marks & Spencera pala je za 0,9 posto ako se isključe kretanja valutnih tečajeva, odnosno za 5,1 posto realno. Na rezultate u Europi utjecala je odluka Marks & Spencera da apsorbira veće troškove radije nego da podigne cijene.