Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u srijedu je kazao da projekt Pelješkog mosta, za koji se danas u Bruxellesu potpisuje odluka o EU sufinanciranju, neće biti zaustavljen, unatoč političkoj nestabilnosti.
Ministrica regionalnog razvoja i fondova EU-a Gabrijela Žalac u srijedu će u 12,00 sati u Bruxellesu potpisati odluku o prihvaćanju sufinanciranja Pelješkog mosta s 357 milijuna eura bespovratnih sredstava Europske unije.
>>>Butković najavio 300 milijuna kuna ulaganja u prometnu infrastrukturu Slavonskog Broda
Veliki infrastrukturni projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" obuhvaća izgradnju Pelješkog mosta, pristupnih cesta i stonske obilaznice, ukupna mu je vrijednost 526 milijuna eura, a dovršenje se očekuje najkasnije 2022. godine.
"Danas će ministrica Žalac preuzeti odluku. Mi ćemo nakon toga sljedeći tjedan potpisati ugovor o bespovratnim sredstvima - SAFU, Hrvatske ceste kao investitor i ja kao ministar mora, prometa i infrastrukture", istaknuo je Butković u emisiji Hrvatskog radija "A sada Vlada".
Drugi stupanj natječaja
Naveo je da su Hrvatske ceste 31. svibnja raspisale drugi stupanj natječaja za izbor izvođača radova za taj projekt.
"U prvom stupnju radova javilo se 12 izvođača, ostalo ih je osam. Taj natječaj otvoren je do 17. srpnja. Ukoliko ne bude žalbi i nepredvidivih stvari, mi bismo negdje u devetom mjesecu imali izvođača radova i na jesen bi počeli radovi na Pelješkome mostu", ističe Butković.
>>>Sindikat željezničara zatražio ubrzano restrukturiranje, najavio prosvjed i štrajk
Napomenuo je i kako je "sigurno da politička nestabilnost, činjenica da idu novi izbori, zaustavljaju procese, ali Pelješki most neće biti zaustavljen".
Na pitanju voditelja o restrukturiranju cestarskog sektora, Butković je kazao da su pregovori o tome sa Svjetskom bankom trajali dulje od godinu dana.
Odustajanje od prodaje autocesta, vinjeta
Naglasio je da se donosi odluka o restrukturiranju i financijskom i poslovnom čitavog cestarskog sektora, a to su Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste i Autocesta Rijeka-Zagreb. Ukupan dug tog sektora je oko 5,2 milijarde eura, a samo ove godine na naplatu dolazi milijardu eura.
"Odustali smo od prodaje autocesta, pripremili smo reformski paket mjera i prvi kredit od 350 milijuna eura. Odluka je sada u postupku na Vladi, a čim je Vlada donese, mora je ratificirati Sabor. Međutim, ukoliko bi se raspustio Hrvatski sabor, takva odluka se neće moći donijeti dok se ponovno ne formira saborska većina i to je jako loše", kazao je Butković.
Dodao je da će prva tranša kredita Svjetske banke od 350 milijuna eura biti namijenjena refinanciranju postojećih obveza, dok će se dio trošiti na studije koje će definirati budući model sustava naplate, te poboljšanje sigurnosti na cestama.
U reformskom paketu mjera koji je sveobuhvatan naveo je i da će se troškovi održavanja do 2020. u cijelom cestarskom sektoru smanjiti do 20 posto. Ove godine će tako oko 150 ljudi otići iz cestarskog sektora, a do 2020. od 800 do 900 ljudi.
>>>Trogodišnji proračun za javne ceste 17 milijardi kuna
"To sindikati znaju i podržavaju, a iz kredita Europske banke za obnovu i razvoj već su osigurane i otpremnine", naglasio je Butković .
Kazao je i da se odustalo od uvođenja vinjeta jer prihodi od njih ne bi bili na razini kao sada, a ponovio je i da neće biti novih poskupljenja cestarina, osim dosad dogovorenih na Vladi, dakle petpostotnog usklađivanja po kilometru u odnosu na Autocestu Rijeka-Zagreb, odnosno sezonskog povećanja cestarine od 1. srpnja. za 1. i 2. kategoriju vozila.
Obećao je i da neće biti radova, odnosno gužvi na prometnicama tijekom turističke sezone.