Sa završetkom turističke sezone, većina turističkih i ugostiteljskih objekata u priobalju prelazi u zimski san. Prema nekim procjenama, čak 80 posto smještajnih kapaciteta, odnosno oko 500 hotela, u Hrvatskoj posluje samo sezonski. Sudeći prema podacima o rasporedu noćenja tijekom godine, sezonalnost je čak i u porastu, jer se od početka lipnja do konca rujna ostvari čak 86 posto ukupnih godišnjih noćenja.
Rast sezonalnosti u turizmu potvrđuju i najnoviji podaci Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, prema kojima su poslodavci u prvih deset mjeseci ove godine tražili više od 40 tisuća sezonskih radnika, gotovo jednako kao u cijeloj prošloj godini. Prije točno 10 godina, 2006. ukupno je preko zavoda za zapošljavanje posao dobilo tek nešto više od 25 tisuća sezonaca. Iako je prije nekoliko godina uvedena i mjera zapošljavanja „stalnih sezonaca“, u praksi ona nije zaživjela, pa su sezonske oscilacije u broju zaposlenih u turizmu i ugostiteljstvu i dalje izrazito velike.
Takve oscilacije otežavaju poslovanje, ali još više poslovno planiranje. Mnogi troškovi i obveze nužno su cjelogodišnji, poput registracije vozila ili poreznih obveza. S napretkom digitalizacije, bez koje je suvremeno poslovanje u turizmu nezamislivo, porasli su i troškovi različitih licenci za računalne programe. Dosad su ti troškovi u pravilu bili vezani za cijelu godinu, ali tako ne mora biti.
Dobar primjer sezonske usluge prilagođene sezonskom poslovanju u turizmu je Microsoftova usluga Office 365 koju, ukoliko se aktivira putem Hrvatskog Telekoma, možete plaćati u mjesečnim naknadama. Office 365 omogućuje povećanje i smanjenje Office licenci ovisno o poslovnim potrebama, kako prema potrebnim paketima za pojedine radnike, broju radnika, tako i prema razdobljima prestanka rada hotela tijekom zimskih mjeseci. U sezoni kada je broj radnika znatno povećan, a time i potreba za e-mailovima i Office programima, Office 365 omogućuje upravljanje brojem potrebnih licenci. Po završetku sezone, kada Office programi i e-mailovi više nisu potrebni u tolikom broju, omogućeno je jednostavno otkazivanje licenci. Uz već poznate klasične Office programe (Word, Excel, PowerPoint, Outlook…), korisnici usluge Office 365 dobivaju i poslovnu poštu, lakše upravljanje i dijeljenje dokumenata putem servisa SharePoint i OneDrive, web konferencije te besplatnu podršku pri migraciji e-mailova.
Iako se o projektima smanjenja utjecaja sezonalnosti na hrvatski turizam već godinama priča, učinci su skromni. U nemogućnosti smanjenja sezonalnosti, poduzetnicima u turizmu ostaje samo da smanje njezine negativne učinke. Office 365 može biti prvi korak u tom smjeru.
Za više informacija o usluzi O365 nazovite 0800 0005 ili posjetite https://www.hrvatskitelekom.hr/poslovni/ict/cloud/office-365