Pokretanje posla u Hrvatskoj od iduće godine moglo bi biti jednostavnije, brže i lakše, jer će se postaviti digitalna platforma koja će objediniti različite procese i institucije putem kojih se sada osnivaju tvrtke, najavljeno je u utorak na završnoj konferenciji projekta Svjetske banke, Europske komisije i hrvatskih partnera za poboljšanje poslovne klime.
Riječ je o projektu "Postavljanje temelja za moderni sustav pokretanja poslovanja u Hrvatskoj", kojeg su u zadnjih godinu i pol dana zajednički provodili Svjetska banka i Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, uz podršku Europske komisije i niz hrvatskih institucija u kojima se obavljaju određeni procesi za pokretanje posla i registraciju tvrtki, uključujući i Financijsku agenciju (Fina), koja je zadužena i za operativno provođenje projekta odnosno vođenje i održavanje tog novog digitalnog sustava.
Ta će platforma uključivati i web stranice te aplikaciju putem koje će budući poduzetnici lakše i na jednom mjestu moći naći sve potrebe informacije i korake za pokretanje posla. Ali to neće, kako je objasnila državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Nataša Mikuš Žigman, ukinuti dosadašnje institucije i agencije koje su se time bavile nego olakšati procedure. Pristup platformi i aplikaciji će biti besplatan, ali će se, dodaje, i dalje morati platiti troškovi javnog bilježnika i sl.
>>>Fina: Zagrebački poduzetnici lani imali dobit od 12,5 milijardi dolara
"Projektom smo željeli potaknuti bolju poslovnu klimu u Hrvatskoj, ali i uključivanje u poduzetništvo, jer je jedan od indikatora te klime i lakoća pokretanja posla, koja je sada na više institucija odnosno treba proći osam koraka. Stoga smo u projektu analizirali sve njihove baze i podatke, a Svjetska banka je dala i neke preporuke za pojednostavljenje i ubrzanje tog procesa. Time se zapravo smanjuje broj procedura i kroz internetsku aplikaciju proces registracije tvrtke se ubrzava i olakšava na jednom mjestu, a cijeli postupak želimo svesti na dva koraka", istaknula je Mikuš Žigman.
Kako će sve biti online vjeruje da će projekt pridonijeti i lakšem umrežavanju i komunikaciji među zaduženim institucijama, da budući poduzetnici više neće morati često iste podatke dostavljati na razne adrese, a kaže i da do kraja ove godine još treba stvoriti tehničke preduvjete za povezivanje različitih registara kako bi sve moglo krenuti iduće godine.
"To bi moglo donijeti i dodatni gospodarski rast, nove tvrtke, posebice male i srednje, te nove poslove i zapošljavanje. ali i veću razinu ulaganja. Hrvatska je po izvješću Doing Bussines za 2018. već skočila za osam mjesta u lakoći pokretanja poslovanja, na 87. mjesto od 190 zemalja, no s ovime očekujemo da će se to još i poboljšati", kazala je državna tajnica, dodavši da za sad u tom projektu još nije i lakša mogućnost zatvaranja posla u Hrvatskoj, ali je to jedna od faza na kojoj se planira raditi ubuduće.
>>>Kontinentalni poduzetnici 2017. ostvarili dobit od 31,3 milijarde, jadranski 10,1 milijardu
Voditeljica projekta u Svjetskoj banci Andreja Marušić naznačila je da je taj projekt zapravo jedna od reformi kojim bi se Hrvatska mogla primaknuti najboljim praksama u svijetu i EU.
"To je važno za poslovne analitike i bolju poslovnu praksu, ali i za transparentnije i brže pokretanje posla, koje je primjerice najbrže na Novom Zelandu, gdje se to može obaviti bez da se pojavite za pola dana, dok je u Europi i EU to dosta brzo u Estoniji, ali i Grčkoj, koje su u zadnjih četiri-pet godina dosta reformski radile na tome i ubrzale te procese. To može i Hrvatska, a preporuke daje i ovaj projekt", smatra Marušić, dodajući da je u Hrvatskoj na svim razinama primjetna volja i želja da se to unaprijedi.
I mladi poduzetnik, vlasnik nekoliko tvrtki Davorin Štetner vjeruje da će taj projekt donijeti puno toga dobrog Hrvatskoj pa i zaživjeti iduće godine.
"To je veliki napredak za poslovno okruženje u Hrvatskoj i vjerujem da će, što dugo čekamo, time konačno doći i pozitivna poslovna klima. Digitalne procedure za osnivanje tvrtki već su normalne u svijetu. Zašto da kod nas onda još bude biljega, pečata, odlazaka javnim bilježnicima i slično, što usporava proces i povećava troškove. Mladim poduzetnicima treba olakšati, poticati ih i pomoći im na sve načine", zaključio je Štetner.
Pratite Lider na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]