HŽ Infrastruktura mogla bi promijeniti izvođača radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo - Križevci ako postojeći ne ubrza radove, odnosno ako ne pokaže namjeru da misli završiti dogovoreni posao, izvijestili su u četvrtak iz HŽ Infrastrukture.
- Ukoliko izvođač radova i nakon zamjene podizvođača, Hidroelektre Niskogradnje, nastavi s dosadašnjim dinamikom izvođenja radova, pokazao bi da nema ozbiljnu namjeru dovršiti što bi konačno bila osnova za raskid ugovora, odgovorili su iz HŽ Infrastrukture na upit Hine hoće li ta tvrtka, zbog kašnjenja radova, otkazati ugovor sa izvođačima na pruzi Dugo Selo - Križevci.
>>>Pruga na koju smo čekali 40 godina dovršena, ali mjesecima bez putničkog prometa
Poručili su i da je izvođač radova na projektu Dugo Selo – Križevci, domaćim konzorcij ponuditelja u kojem su DIV, Zagreb-Montaža i Dalekovod, u proteklom razdoblju više puta upozoravan na problematiku kašnjenja radova i neispunjenje planirane dinamike.
Navode i da su ugovorom o građenju definirani i uvjeti njegova raskida te da je jedan od uvjeta za raskid i ne pokazivanje jasne namjere za nastavak, odnosno dovršetak radova.
>>>Zagrebački Swietelsky odabran za izvođača radova na elektrifikaciji pruge Zaprešić-Zabok
- Obzirom na veličinu gradilišta i dijelova građevina koji se istovremeno izvode i koji imaju pojedinačnu dinamiku razrađenu u vremenskom planu, nemoguće je jednoznačno reći o kolikom je kašnjenju riječ. Ugovoreni rok izvođenja radova je veljača 2020. te izvođač, ako želi anulirati kašnjenje, radove mora nastaviti sa znatno pojačanom dinamikom, naglašavaju iz HŽ Infrastrukture.
Kašnjenje u ispunjenju aktivnosti podizvođača
Ističe se i kako je vrijednost projekta koji obuhvaća izvedbu i nadzor radova 1,25 milijardi kuna te da se 85 posto te svote financira novcem iz EU fondova, dok se preostalih 15 posto financira nacionalnim sredstvima. Iz HŽ Infrastrukture naglašavaju i da se povlačenje EU sredstava treba pravdati stvarno izvedenim radovima, ali i da se vrijeme u kojem je moguće pravdati te troškove veže uz Operativni program u sklopu kojeg je taj projekt odobren, odnosno u ovom slučaju uz Operativni program Kohezija i konkurentnost do 2023.
Radovi na toj željezničkoj trasi započeli su u srpnju 2016., a ugovor o izvođenju radova HŽ infrastruktura potpisala je s domaćim konzorcijem ponuditelja u kojem su DIV, Zagreb-Montaža i Dalekovod. Ugovor o nadzoru sklopljen je sa zajednicom ponuditelja u kojoj su Investinženjering i SGS Adriatica. Zastoj radova nastao je zbog kašnjenja u ispunjenju aktivnosti podizvođača, spomenute tvrtke Hidroelektra Niskogradnja.
>>>Kreće modernizacije pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani, 85 posto novca iz EU fondova
Prema ugovoru, investitor ima mogućnost raskida ugovora ako se ne poštuju dogovoreni uvjeti. Pruga je inače u punom pogonu trebala biti u veljači 2020. godine.
Radovi na dionici duljine 38,2 kilometra uključuju rekonstrukciju šest i gradnju sedam novih mostova, 11 nadvožnjaka i jednog podvožnjaka, te 20 kilometara zida za zaštitu od buke. Modernizacijom bi se brzina vlakova trebala podići na 160 kilometara na sat, tako da bi se vožnja od Dugog Sela do Križevaca trebala skratiti za 30 posto.