
Diskusije o uzrocima i krivcima za inflaciju i posljednje vijesti o padu industrijske proizvodnje uvlače nesigurnost u ekonomiju. No, zahvaljujući stabilnosti koju pruža članstvo u EU, kao i put pristupa u OECD, te posljedično sve boljem kreditnom rejtingu, uvjeti za investicije nisu bili nikad bolji. Investitorima su dostupna i značajna sredstva iz europskih fondova, pa ne čudi što je i protekla godina obilježena značajnim ulaganjima. Stoga smo pobrojili dovršene investicije u 2024. godini i razgovarali s nekima od ulagača, kako bi nam objasnili zašto su se odlučili za određena ulaganja, kad očekuju povrate i što očekuju u smislu stvaranja bolje klime za investicije.
Rast cijena ne počinje u trgovini pa se u njoj ne može ni zaustaviti. Niti će hrana prestati poskupljivati proširi li se popis proizvoda ograničenih cijena sa sadašnjih trideset na pedeset niti će se to postići jednodnevnim bojkotom trgovina, čak i pod uvjetom da se potrošači masovnije odazovu pozivu na bojkot.
O gorućoj temi trgovačkih lanaca koji posluju u Hrvatskoj te cijenama koje možemo očekivati ove godine, između ostaloga, razgovarali smo s Draganom Munjizom, iskusnim stručnjakom s bogatom karijerom u vođenju velikih FMCG (engl. fast-moving consumer goods) kompanija, a koji je odnedavno na čelu zagrebačkog ureda međunarodne tvrtke EIM, specijalizirane za privremeno upravljanje.
Sve je više signala da hrvatsko gospodarstvo ekonomski usporava. Umjesto da se vlast bar malo počne baviti načinima kako pomoći biznisu koji počinje posrtati, političari se bave koalicijskim prepucavanjima i dvorskim igrama frakcija unutar HDZ-a, piše Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, u ovotjednim ‘Ekonomalijama‘.
Neopravdan je strah hrvatskih tvrtki od poslovanja u zemljama Zaljeva, kaže nam Željko Hanžek, poslovni savjetnik u Omanu, objašnjavajući da je to ‘kvalitetno, organizirano i stabilno tržište, sa svim zakonima koji vrijede i na području Europe, bez ikakve opasnosti od neke štete u poslovanju‘. Zato nastoji tu zapreku što više smanjiti i otvoriti kanale suradnje.
U novom broju donosimo i priču iza IT tvrtke DeepIT poduzetnika Vedrana Turkovića, analiziramo poslovanje kompanije JGL te se na primjeru prve hrvatske marketinške agencije Ozeha prisjećamo kako su se nekada radile reklamne kampanje.
Uz novi Lider stiže i prilog ‘Trendovi u telekomunikacijama‘.