Aktualno
StoryEditor

U novom broju Lidera: Mancuso - Metro želi najveći dio tržišta HoReCa, vrijednog milijardu eura

27. Rujan 2017.

Metro je danas tvrtka za koju se smatra da najviše može profitirati od teškoća u Agrokoru, odnosno Velpru i Konzumu. Velpro ga je prestigao i vrlo mu uspješno konkurirao u kanalu HoReCa, ali na početku sezone, kad je zapao u probleme zbog nemogućnosti isporuke robe turističkom tržištu, u Metrou su bili zatečeni.

>>>Uz novi broj Lidera: Dvije najveće banke predvode listu 500 najboljih hrvatskih kompanija

Otvorila se nevjerojatna prilika koju nitko nije očekivao u tolikom opsegu. Na vrhuncu sezone na prvu je poziciju, onu predsjednika Uprave Metroa, koji zapošljava više od tisuću ljudi, sjeo Talijan Roberto Mancuso, koji je prije toga bio na čelu Metroa u Srbiji i Češkoj. Bio je bačen u vatru, ali nije izgorio. Ove sezone Metro je uzeo koliko je mogao i stigao. Sljedeća godina, kako najavljuje Mancuso u prvom intervjuu za hrvatske medije, bit će sasvim druga priča.

  • Došli ste u Hrvatsku u špici sezone, gotovo ste bačeni u vatru. Što ste prvo napravili?

- Prvo sam putovao diljem zemlje, obišao sve trgovine, razgovarao s menadžerima, kupcima i ljudima na terenu. Bilo je divno vidjeti koliko su svi uzbuđeni zbog prilika koje nudi turizam. Nijedna zapadnoeuropska zemlja u kojoj Metro posluje nema toliko potencijala. Kad sam sve to vidio, rekao sam si: ‘Hrvatska je mjesto na kojem sada treba biti!‘

  • Na čelno mjesto hrvatskoga Metroa došli ste da transformirate tvrtku i provedete njezin novi operativni model. Kamo (ili kuda?) točno vodite Metro?

- Metro je u Hrvatskoj kao i u drugim zemljama početke gradio na čistom konceptu ‘cash&carry‘. Danas je usredotočen na segment dostave prehrambenih proizvoda izravno na adrese B2B partnera. HoReCa i neovisni trgovci bit će glavni nositelji njegova poslovanja u Hrvatskoj, s tim da je HoReCa najatraktivniji segment koji će rasti prema mnogo višim stopama od trgovine. Metroova konkurentska prednost nekad su bili jedinstven asortiman i cijene. Danas više nitko nije jedinstven prema svom asortimanu, a uvijek se nađe i netko tko je za kunu jeftiniji. Nepobjedivi danas možete biti jedino u kvaliteti usluge; na tome se temelji Metroova transformacija.

Cijeli ekskluzivni intervju pročitajte u tiskanom ili digitalnom izdanju Lidera.

13. studeni 2024 03:24