Američki su glasači na izborima za predsjednika rekli svoje. Europljani su tjednima drhtali, a bit će kako će biti. Vrijeme je da EU krene od toga da je sâm na svijetu. Eno prijedloga Marija Draghija što da se radi. O tome treba mozgati, a ne nagađati kako će nas tretirati Washington, piše u ovotjednoj kolumni Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, poručujući Europi da se uzobilji.
S novim nametima, ali bez olakšica. S većim troškovima, ali i s novim zadužnicama. Takav novogodišnji dar upakirala je Vlada poduzetnicima za novu godinu koja će, sudeći po mnogim zakonskim izmjenama, donijeti nova povećanja troškova. Niz Vladinih mjera zagorčat će život poduzetnicima.
Model koncesija i zakupa nerijetko se nalazi između čekića u obliku želje države da poveća svoje prihode i nakovnja poduzetnika kojima koncesije često predstavljaju veliku glavobolju u poslovnim planovima. To posebno važi za postojeće koncesionare u pojedinim područjima, koji se nerijetko pribojavaju da će posao u koji su godinama ulagali istekom koncesije pripasti konkurentima koji će uživati plodove njihova višegodišnjeg ulaganja. Stoga smo u novom Lideru istražili koliko država zarađuje na koncesijama, a koliko lokalna samouprava.
Robert Ravenšćak, vlasnik konzultantske tvrtke Ravecon, koja pomaže poduzetnicima prilikom apliciranja za novac iz EU fondova, nedavno je promijenio poslovni model. Njegovi će klijenti moći izabrati hoće li dio novca odmah platiti za konzultacije ili će pričekati epilog pa ako projekt ne dobije novac iz EU-a, ni poduzetnik Raveconu neće morati platiti, što je bio povod za intervju.
U novom Lideru analiziramo poslovanje Prima Commercea, koji je lani porastao za samo 3,5 posto, daleko ispod vodećih konkurenata, a za one koji jedva čekaju vidjeti ulice okićene blagdanskim ukrasima donosimo i poduzetničku priču ‘gospodara svjetla‘ Željka i Ane Fresl i njihovog brenda Blachere Illumination.
Otkrivamo i tko su zapravo korisni idioti, u kojim se sve branšama ne mogu zaposliti strani radnici te što tvrtke mogu i moraju učiniti da zaštite svoje poslovanje od rizika klimatskih promjena.
Uz novi broj stiže i poseban prilog ‘PR – Odnosi s javnošću‘.