Crnogorska tvrtka Novi Volvox dobila je posao zamjene viseće trosjedne žičare na Crvenom spustu na Sljemenu, doznaje Forbes Crna Gora.
Novi Volvox, koji je izgradio žičaru Kotor-Lovćen, tako je proširio poslovanje van granica Crne Gore i prvi puta izvodi radove u Hrvatskoj. U tenderu, kojeg je objavio Grad Zagreb, navodi se da je procijenjena vrijednost radova 12 milijuna eura.
- U otvorenom postupku nabavke: Izrada projektno tehničke dokumentacije i izvođenje radova za projekat ‘Zamjena viseće 3-sjedne žičare na Crvenom spustu, novom visećom 4-sjednom žičarom s odvojivom stezaljkama vozila (4-sjednim stolicama)’, Sljemenska ulica 82, Medvednica, Zagrebačka županija, evidencioni broj 1831-2024-EVV odabrana je kao najpovoljnija ponuda konzorcijuma Novi Volvox d.o.o., Podgorica Crna Gora i Strucon d.o.o., Bosna i Hercegovina - piše u odluci o odabiru najboljeg ponuđača.
Navodi se da je Novi Volvox jedna od najvećih građevinskih kompanija u Crnoj Gori. Većinski vlasnik je kompanija SEED Capital Partners, a izvršni direktor kompanije je Slavoljub Popadić. Partner Novom Volvoxu na ovom projektu je talijanska tvrtka Leitner, jedna od vodećih u ‘cable car‘ industriji.
Strucon d.o.o, Bosna i Hercegovina je kompanija registrirana za obavljanje poslova inženjeringa, savjetovanja iz oblasti vertikalnog transporta, specijalizirana za projektiranje i izgradnju žičara, gondola, površinskih i kosih liftova, funiculara. Kako je objašnjeno, na sjevernim obroncima Medvednice smješten je skijaški kompleks koji obuhvata skijaško-žični sistem koji čine: skijaške staze, skijaške žičare i zgrade u funkciji skijališta.
Postojeće skijaške staze su: Spust Panjevina, Crveni spust, Bijela livada, Bijeli spust, Zeleni spust i Plavi spust. Skijaške staze su različitih težina, od lakih do teške staze. Ukupna dužina staza iznosi oko 4.000 metara. Postojeća trosjedna žičara ima horizontalnu dužinu trase 764.2 m, visinsku razliku od 297.7 m, te dužinu kosine staze od 824.6 m, a kapacitet od 1964 osoba/h.
- Planiranim zahvatom potrebno je u potpunosti demontirati postojeću 3-sjednu žičaru, demontirati nosive stubove sa svim drugim nosivim i nenosivim dijelovima koji čine postojeću žičaru uključujući i armirano-betonske temelje osnove i stubova postojeće žičare te ostale dijelove žičare (reduktor, pomoćni pogon, elektro motor, pokretna traka za ukrcaj skijaša itd) i izgraditi novu viseću 4-sjednu žičaru s odvojivim stezaljkama (za četiri osobe) sa svim nosivim i nenosivim elementima na postojećoj trasi 3-sjedne žičare kapaciteta min do 2.000 putnika/h. Novo planirana 4-sjedna žičara će imati donju okretnu stanicu i gornju pogonsku stanicu, bez međustanice - stoji u dokumentaciji.