
Revolut bi korisnicima na hrvatskom tržištu uskoro mogao ponuditi još više novih značajki, tim više što je stopa rasta na našem tržištu postojana i iznosi 35 posto, no Revolut ne planira nikakve druge ozbiljnije iskorake na domaćem tržištu. Premda je Lider dobio informaciju kako globalna fin-tech platforma planira na našem tržištu snažniju prisutnost i kako su za taj posao već angažirali partnere, Revolut nam takvu informaciju nije potvrdio, no kako poručuju iz te kompanije nastavljaju pažljivo pratiti sve povratne informacije koje dobivaju od klijenata na tom tržištu kako bi razumjeli njihove potrebe i zahtjeve.
– Trenutačno su naši napori usmjereni na nastavak razvoja našeg proizvoda i uvođenje još više značajki na tržište – odgovorili su nam iz Revoluta koji sada već ima 510.000 korisnika u našoj zemlji.
Revolut trenutno ima više od pola milijuna korisnika u Hrvatskoj, što znači da svaki deseti Hrvat koristi ovu financijsku aplikaciju. Ovaj broj i dalje raste, a u toj kompaniji očekuju da će se stopa rasta od 35 posto, koja je postignuta prošle godine, zadržati i ove godine.
- To je tržište na kojem vidimo veliku prihvaćenost i ponosni smo što smo najpreuzimanija financijska aplikacija na tržištu prema Data.ai. Jedna od vertikala koja je u zadnje vrijeme bila najuspješnija je ulaganje. Tijekom 2024. primijetili smo veliki interes za investicijskim proizvodima, s porastom korisnika za te proizvode od 91 posto – ističu u Revolutu iz kojeg navode da planiraju nastaviti s razvojem proizvoda koji omogućuju korisnicima da izvuku maksimum iz svojih financija, u kontekstu globalno složenog ekonomskog okruženja.
Kada je riječ o regulatornim pitanjima i postupcima, Revolut nije komentirao specifične regulatorne procedure u Hrvatskoj, uključujući bilo kakvu suradnju s Hrvatskom narodnom bankom (HNB) ili drugim nadležnim tijelima oko proširenja operacija u Hrvatskoj. Jasno i nedvojbeno navoda da „ne planiraju uvođenje lokalizirane ponude, osim ako ne prepoznaju specifične potrebe tržišta koje bi se mogle zadovoljiti“.
- Ako identificiramo neke posebne lokalne proizvode ili potrebe koje mogu olakšati financijski život naših korisnika, također ih razmatramo uključiti, ali u ovom trenutku primjećujemo da nemamo nikakav poseban plan za Hrvatsku u tom smislu – odgovorili su iz Revoluta.
Kada je riječ o partnerstvima, Revolut trenutno na većini tržišta, odgovaraju, preferira samostalno upravljanje većinom svojih procesa i razvoja, vjerujući da sama kompanija najbolje razumije svoju misiju i viziju. Ipak, ako prepoznaju priliku za suradnju s lokalnim bankama ili pružateljima usluga plaćanja koja bi mogla donijeti dodatnu vrijednost njihovim korisnicima, razmotrit će takve mogućnosti u budućnosti, pa i u Hrvatskoj.
Hrvati sve više koriste Revolut
Revolut je posvećen pružanju najboljeg korisničkog iskustva i nastavlja raditi na inovacijama i proširenju svoje ponude kako bi odgovorio na zahtjeve svojih hrvatskih korisnika i osigurao daljnji rast na ovom tržištu, poručili su iz kompanije.
Inače, Revolut je registriran u Litvi kao financijska institucija i dobio je licencu za pružanje usluga u EU. Međutim, iako je glavna pravna osoba Revoluta registrirana u Litvi, fin-tech ima podružnice i predstavništva u mnogim drugim zemljama diljem svijeta u kojima je proširila svoje poslovanje, poput SAD-a, Australije, Kanade, Japana i drugih zemalja EU-a. Takva strategija omogućuje Revolutu da posluju u različitim zemljama putem lokalnih podružnica ili putem partnerstava s financijskim institucijama, ali sve njihove aktivnosti unutar EU-a regulira licenca izdana od strane litvanskih vlasti.
Također, u određenim zemljama Revolut surađuje s lokalnim institucijama, poput banaka ili pružatelja platnih usluga, kako bi pružio svoje usluge i proširio svoju ponudu. Primjerice, Revolut je u Španjolskoj uspostavio značajnu prisutnost i partnerstva s bankama, što im omogućuje širenje ponude financijskih usluga. Španjolsko tržište pokazuje veliku interes za usluge Revoluta, uključujući i mogućnosti ulaganja, trgovanja i osiguranja, što doprinosi rastu njihove korisničke baze.
Njemačka je još jedno od ključnih tržišta za Revolut u EU-u, a kompanija je i tamo surađivala s njemačkim bankama i fintech kompanijama kako bi proširila svoju ponudu, pogotovo s obzirom na specifičnosti njemačkog tržišta, Revolut nudi lokalizirane proizvode poput investicijskih opcija i usluga plaćanja. Podružnicu imaju i u Poljskoj, Nizozemskoj, a ako je suditi po neslužbenim izvorima, itekako postoji interes za takvim iskorakom i u Hrvatskoj, premda službene potvrde nema ili se još istražuje profitabilnost.
Pola milijuna korisnika nedvojbeno je vrlo važna prekretnica za Revolut u Hrvatskoj, komentirao je za Lider nedavno i Ignacio Zunzunegui, voditelj rasta za južnu Europu u Revolutu.
– Diljem Europe Revolut koriste cijela kućanstva – od <18 računa, zajedničkih računa, viševalutnih platnih kartica do alata za štednju i ulaganja. Popularnost smo u početku stekli zbog brojnih pogodnosti za putovanja, a danas možemo vidjeti kako Hrvatska postaje zrelo bankarsko tržište, gdje se tri od četiri plaćanja Revolut karticom izvršava u zemlji. Naš je cilj nastaviti graditi prisutnost na tržištu i ponuditi još uzbudljivije bankarske i druge proizvode – rekao je Zunzunegui.
Hrvati sve više koriste Revolut za ulaganja i prilike za izgradnju imovine, poput niskorizičnog ulaganja u fondove tržišta novca s fleksibilnim novčanim fondovima i više od 4500 drugih financijskih instrumenata, poput američkih i europskih dionica, korporativnih i državnih obveznica te ETF-ova (fondova kojima se trguje na burzi). Revolut Business također dobiva zamah na tržištu, a broj mjesečno aktivnih tvrtki povećao se za 64 posto u odnosu na prošlu godinu, a nedavno predstavljena peta generacija ove platforme fokusirana je na velike poslovne klijente.