Startup je privremena organizacija u potrazi za poslovnim modelom koji je ponovljiv i skalabilan, dok je velika tvrtka ili korporacija stalna organizacija dizajnirana za izvršavanje poslovnog modela koji je ponovljiv i skalabilan. A koje su ključne razlike između startupa i korporacije, slijedi niže u tekstu.
Fokus poslovanja
STARTUP: KUPAC
Obično su u potrazi za kupcima da riješe veliki problem. Nešto je dobro ako taj utjecaj poveća i pretvori u dobar posao. Izrađuju brze prototipove ili MVP-ove kako bi ih prikazali kupcima, odlučili o promjenama.
VELIKA TVRTKA (KORPORACIJA): PRODUKTIVNOST
Da bi pobijedili konkurenciju, moraju se usredotočiti na produktivnost. Tvrtki je bitna učinkovitost: ostvariti najbolji utjecaj s najmanje resursa. Rade s proračunima kako bi razumjeli kako tvrtka troši. Oni mogu izračunati povrat ulaganja kako bi odlučili o promjenama.
Razvoj proizvoda
STARTUP: DIJALOG
Oni razvijaju minimalnu verziju svog proizvoda - fokusirajući se na srž - i prikazuju ga kupcima (nekoliko njih, onima koji su prvi na raspolaganju) što je prije moguće - ponekad i prije. Na temelju povratnih informacija kupaca poduzimaju sljedeće korake.
VELIKA TVRTKA (KORPORACIJA): STUDIJE
Ulaganje na početku projekta razvoja proizvoda čini bolje proizvode. Oni obično ulažu resurse u tržišne studije kako bi razumjeli demografiju i velike tržišne niše. Razvijaju zahtjeve za koordinaciju velikih timova.
Temelj za donošenje odluka
STARTUP: TESTIRANJE
Sve je neizvjesno oko njih, jedini način da se to sazna i odluči je testirati. Podaci o kojima se konzultira, ali intuicija i osjećaj crijeva igraju veliku ulogu u odlučivanju. Odluke se zadržavaju male i potvrđuju s kupcima.
VELIKA TVRTKA (KORPORACIJA): ANALIZA
U velikim je tvrtkama u pitanju mnogo. Postoje interni stručnjaci i s njima se savjetuje za donošenje odluka. U odluke su uključeni mnogi ljudi. Učinci se mjere i prate, a postupak donošenja odluka je što je moguće racionalniji.
Dinamika donošenja odluka
STARTUP: BRZO
Najdragocjeniji resurs za startapove je vrijeme. Imaju ograničenu pistu - vrijeme dok im ne ponesta resursa - i moraju biti brzi da pronađu dobar poslovni model. Što je iteracija kraća, to je bolje: oni se fokusiraju na brzinu, a ne na fino podešavanje.
VELIKA TVRTKA (KORPORACIJA): PAŽLJIVO
Predvidivost i kontrola vide se kao pozitivni. Koordinacija je teška, zbog veličine tvrtke. Promjene bi mogle utjecati na mnoge ljude koji mogu imati svoje programe rada. Važno je ograničiti nesigurnost u odlukama i promjenama i zbog toga oni dugo traju.
Način poslovanja
STARTUP: OBAVITI
Startupi imaju male timove koji nisu baš hijerarhijski. Ljudi su obično specijalizirani zanat s nekom specijalizacijom. Svatko nešto nauči o svemu jer nema internih stručnjaka. Način postupanja uglavnom je definiran ad-hoc.
VELIKA TVRTKA (KORPORACIJA): PROCESI
Ljudi i odjeli imaju jasne uloge i odgovornosti. Većina aktivnosti ima jasne procese koji su optimizirani. To stvara jasnoću i ujednačenost u kvaliteti, ali također može stvoriti birokraciju. Svakodnevni zadaci dobro funkcioniraju i predvidljivi su.
Komunikacija
STARTUP: TRANSPARENTNA
Komunikacija je uglavnom jasna, kratka i jednostavna - i iznutra i izvana. Nove ideje dijelimo s vanjskim čim više i što je brže moguće kako bismo dobili povratne informacije. Komunikacija s kupcima usredotočena je i podebljana kako bi se potvrdile pretpostavke.
VELIKA TVRTKA (KORPORACIJA): OPREZNA
Komunikacija je vrlo pažljivo planirana. S vanjske strane često postoji specijalizirani odjel koji nadgleda. Informacije o proizvodima obično se čuvaju u tajnosti, kako bi se konkurencija držala podalje. Unutarnja komunikacija napisana je općenito, tako da se odnosi na sve dionike, a ponekad ima unutarnju političku agendu.
Upravljanje pogreškama
STARTUP: FAIL FAST
Pojam "Fail-fast" postao je gotovo mantra među poduzetnicima. Oni obično nekoliko puta okreću svoj poslovni model, pa je dobro testirati pretpostavke i izvršiti ih da propadnu što je prije moguće. Preuzimaju rizike i uče se iskustvom. Zbog toga je veća vjerojatnost da će uspjeti u radikalnoj inovaciji.
VELIKA TVRTKA (KORPORACIJA): IZBJEGAVANJE POGREŠAKA
Za njih je toliki ulog da ne mogu dopustiti da pogriješe. Planovi su napravljeni kako bi se smanjile šanse da bilo koja pogreška dođe do nadređenih ili tržišta. Zaposlenici imaju područja stručnosti za koja se očekuje da imaju točne odgovore. Otkrivaju se i upravljaju rizikom. To ih čini dobrim u inovacijama, ali općenito ne u radikalnim inovacijama.