Aukcijska kuća Sotheby's u lipnju je prodala 24 boce poznatog kineskog likera Kweichow Moutai i to po cijeni od 1,4 milijuna dolara. Iako je ostvarena cijena rekordna za taj brend, spremnost kupaca da iskeširaju ozbiljne svote za bocu žestokoga češće je postalo pravilo nego iznimka. Prema pisanju magazina Forbes, u ova mračna pandemijska vremena procvjetalo je tržište premium alkoholnih pića (pića po cijeni višoj sto dolara). Najveći pokretač globalnog rasta je Kina koja otkriva škotski viski te je po potrošnji, zajedno s SAD-om, odmah iza Francuske i Tajvana. Kako je za Forbes izjavio Thorsten Hartmann, direktor IWSR-a, kompanije koja prati globalnu alkoholnu industriju, osim pojačane potražnje u Kini, na rast (posebno segmenta viskija) utječe i sve veći interes predstavnika mlađih generacija za premium tržištem alkoholnih pića.
Eventi, bačve i rijetke boce
Tako je na nedavnoj aukciji viskija i rijetkih alkoholnih pića kuće Sotheby's, 80 posto kupaca dolazilo iz Azije, a 60 posto ih je bilo mlađe od 40 godina. Kao što su i starije generacije uživale u kušanju vina tako sada mlađe organiziraju viski 'tasting' večeri. Koliko su visoko podignuli letvicu svjedoči podatak da karte za neke takve azijske evente koštaju desetak tisuća dolara, a na njima se otvaraju boce čija cijena može prijeći i 50 tisuća dolara. Ljubitelji viskija sa zapada ne izlaze toliko na evente već su rijetke kolekcije kušali doma, tijekom lockdowna, tako da sada nadoknađuju popijene boce. Zbog činjenice da ispijanje žestokih pića, posebno viskija, prolazi svojevrsnu renesansu, na kupovinu se počinje gledati i kao na investiciju. Tako ljubitelji sve češće kupuju bačve viskija, prate tržište i kretanje cijena, a potom ih, ovisno o situaciji, prodaju cijele ili ga buteljiraju. Potrošači kojima bačva nije opcija, a htjeli bi investirati u viski ili posjedovanjem fine boce demonstrirati status, imaju mogućnost kupiti limitirane serije boca koji su dizajnirali umjetnici, pa čak i arhitekti poput Davida Adjayea koji je dizajnirao dekanter i kutiju za 80-godišnji viski Glenlivet. Kako zaključuje Forbes, pred viskijem, a i drugim žestokim pićima je svijetla budućnost – ljudi ih naprosto vole piti, a različite marketinške strategije (eventi, dizajn boca i slično) mogu samo dodatno ubrzati rast tržišta.