Zagrebačka tvrtka Neoinfo razvila je Mobile Payments Gateway, sustav za autoriziranje transakcija i naplatu različitim aplikacijama za mobilna plaćanja. U sklopu tog projekta započeli su i s pilot projektom PortalPay namijenjenom jednostavnom i brzom čitateljskom plaćanju na portalima, blogovima i sličnim online mjestima.
Originalno, Mobile Payments Gateway (MPGW) pokrenut je kako bi trgovcima omogućio još jedan kanal naplate na internetu, mobilnom uređaju ili fizičkom prodajnom mjestu, dok je PortalPay razvijen kako bi medijima ponudio dodatni izvor prihoda. Čini se da je trenutak za pokretanje dobar, s obzirom da je proteklih mjeseci dio velikih hrvatskih medija proširio svoje poslovne modele ostvarivanjem dodatnih prihoda direktno od čitatelja. Većina se pri tome odlučila za model plaćenog pristupa premium sadržajima, no ima i onih koji su se odlučili za primanje dobrovoljnih priloga čitatelja.
PortalPay se može koristiti za obje vrste naplate, a posebno je zanimljivo što u slučaju prikupljanja dobrovoljnih priloga mediji implementacijom apsolutno ništa ne gube, a mogu ostvariti dodatne prihode. Implementacija je jednostavna i iziskuje minimalne izmjene, a mjesečni troškovi postoje samo ako postoje i prihodi.
U slučaju medija u vlasništvu udruga, prilozi se računovodstveno tretiraju kao donacije, a u slučaju medija u vlasništvu obrta i tvrtki, sustav može preuzeti teret fiskalizacije i automatskog izdavanja niza računa, dok vlasnik medija treba izdati tek jedan račun mjesečno.
- Prelaskom s tiska na Internet, mediji su izgubili dio prihoda koji su dobivali od čitatelja, a proizvodnja kvalitetnog sadržaja košta. Vjerujem kako će se kod korisnika s vremenom razvijati svijest o potrebi za plaćanjem kvalitetnim medijima, a PortalPay u tom slučaju nudi relativno jednostavnu proceduru u kojoj nema potrebe za unosom broja bankovne kartice kao kod većine drugih sustava – rekao je Igor Vukmirović, direktor tvrtke Neoinfo i pojasnio kako MPGW i PortalPay koriste sve relevantne sheme mobilnih plaćanja u Hrvatskoj: KEKS Pay, Aircash Pay, Settle te plaćanje kripovalutama pomoću sustava PayCek i FIMA Pay.
Korisnici koji sadržaj konzumiraju na mobitelu nakon odluke o plaćanju obavit će ga unutar odgovarajuće mobilne aplikacije, dok će korisnici koji koriste računalo morati skenirati QR kod u željenoj aplikaciji i potom potvrditi plaćanje.
Prvi internet portal na kojem je implementiran PortalPay je IT portal rep.hr, no najavljene su i daljnje implementacije s obzirom da je još portala pokazalo interes. Teoretski, sustav ne mora biti ograničen samo na medije, već ga mogu koristiti i blogeri, influenceri, YouTuberi i drugi proizvođači sadržaja.
Kad je u pitanju MPGW, ciljana skupina potencijalnih klijenata su Internet trgovci, bez obzira koriste li gotove eCommerce platforme ili koriste za njih razvijeno rješenje