Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Centaurus: Najveći privatni lanac butik-ribarnica stigao je i do Beča

21. Veljača 2025.
Toni i Ivo Bartulović, Centaurus
Informacije kamo će, kako i u kojem razmjeru širiti poslovanje iz Beča zasad drže u rukavu. Izlet u maloprodaju u Austriji shvatili su kao školicu, što je razumljivo jer je Beč metropola iz koje se trendovi prelijevaju k nama. Prilike će se nedvojbeno otvoriti, no Bartulovići zasad još važu koji je smjer najbolji
U poslovnom svijetu ime koje se širi od usta do usta katkad učini više za imidž od samog uspjeha. O tome mogu posvjedočiti i braća Ivo i Toni Bartulović, vlasnici tvrtke Centaurus koja je postala šire poznata u Dalmaciji i Hrvatskoj nakon što su 2008. zbog problema s likvidnošću koja je tada vladala ekonomijom svoju osnovnu djelatnost veletrgovine ribom odlučili dopuniti otvaranjem​ maloprodajnoga kanala.
 
Usprkos tomu što su im mnogi govorili da je to pogreška, a i općenito zbog specifične, zabačene lokacije na splitskom Poljudu, nezgodno pozicionirane u odnosu na gradsku ribarnicu i Pazar – gradsku tržnicu, njihove Gastro ribarnice Brač od tada su do danas u Dalmaciji postale sinonim za kvalitetnu i dostupnu ribu, ali i odličnu uslugu. A za Centaurus, čiji se prepoznatljiv logo jasno uočava na njegovoj zgradi na prilazu Splitu, nitko se više ne pita čime se bavi jer je dobar glas o njegovu lancu gastroribarnica učinio svoje.
 
Od skromnih početaka braće Bartulović do danas godišnji prihodi njihova Centaurusa narasli su na 18,8 milijuna eura prošle godine, što ih pozicionira na drugo mjesto među poduzetnicima u djelatnosti trgovine morskom hranom – ribom, rakovima i školjkama – na veliko. U proteklih pet godina zapošljavali su oko 120 radnika, a prihodi su im stabilno rasli.

Vjerovnici mirno spavaju

– Prema odnosu neto financijskog duga i EBITDA-e, koji iznosi 0,99, kreditori mogu mirno spavati i, zatreba li, spremno odobravati nova zaduženja bude li dodatnog razvoja ili financiranja obrtnih sredstava. Naravno, pod ekonomski razumnim uvjetima za društvo, poput rokova kamatnih stopa, odgoda, naknada i sličnog. U strukturi imovine nema kategorije s dominantnim udjelom. Zanimljivo da je udio dugotrajne nematerijalne imovine relativno visok. Društvo u imovini nije opterećeno zemljištima i građevinama, što mu osigurava veliku fleksibilnost ako mu zatreba neki oblik restrukturiranja, što bi se možda moglo dogoditi zbog velikih promjena u okružju – komentirao je Liderov financijski analitičar i vlasnik tvrtke Konter Nikola Nikšić.
 
Znatna nematerijalna imovina znači da je Centaurus ulagao u koncesije, licencije, robne i uslužne marke i slično, a to upućuje na potencijal širenja i maloprodajom i veleprodajom te na zrelo postavljanje temelja za rast u osnovnoj djelatnosti. Sâm brend Gastro ribarnica Brač dovoljno je prepoznatljiv u Dalmaciji da osigurava publiku za nastup na kontinentu kojim se ciljaju Dalmatinci koji žive i rade daleko od zavičaja. A tu su i drugi brendovi koje razvija ta splitska tvrtka, koji su počeli zauzimati važan položaj u segmentu nabave kanala HoReCa.
 

Cijelu poduzetničku priču pročitajte u novom tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
21. veljača 2025 19:02