Na Zagrebačkoj burzi je objavljeno da je na prijedlog Uprave Nadzorni odbor Končara usvojio Strategiju poslovanja Grupe Končar do 2030. godine pod nazivom ‘Ljudi, tehnologije, investicije – KONČAR 2030.‘ Iako je u toj obavijesti ukratko navedeno što su tri glavna strateška cilja, zamolili smo Upravu te kompanije za detaljnije informacije.
Podsjetimo, tri glavna strateška cilja su:
- daljnje unaprjeđenje operativnog modela koji će omogućiti jačanje tržišnih kompetencija daljnjim razvojem internih resursa i uspješnom integracijom s vanjskim strateškim partnerima;
- nastavak investicijskog ciklusa kojim se osuvremenjuje proizvodni portfelj usmjeren na energetsku tranziciju;
- jačanje osnovne djelatnosti proširenjem proizvodnih kapaciteta te rastu poslovanja u segmentu obnovljivih izvora energije.
Riječ je inače o novom smjeru razvoja koji je u bitnom određen prethodno donesenom ‘Integralnom strategijom Grupe Končar 2020+‘ iz 2021. godine. No, kako kažu u kompaniji, u nekim segmentima ciljevi su ispunjeni znatno ranije od predviđenog. Osim toga, vodeći se najsuvremenijim trendovima i nikad bržim promjenama u području elektroenergetike, poručuju iz Končara, pripremljena je nova strategija poslovanja – ‘Ljudi, tehnologije, investicije – KONČAR 2030.‘ čiji je temeljni cilj osigurati daljnje predvođenje u visokotehnološkim trendovima i nastavak postavljanja standarda izvrsnosti u korporativnom upravljanju.
Zaposlenici su u središnjem fokusu svih zadanih ciljeva. Naime, jedan od primarnih ciljeva Strategije je nastavak pozicioniranja Končara kao najpoželjnijeg poslodavca u svojoj industriji, što je, objašnjavaju, u skladu s povijesno visokom potražnjom za tehnološkom opremom i rješenjima uslijed sve intenzivnijeg trenda zelene energetske tranzicije te zahvaljujući snažnoj prisutnosti kompanije na zahtjevnom tržištu EU.
Širenje prodajne mreže i proizvodnih kapaciteta
- Želja nam je osigurati i konstantno unaprjeđivati unutarnje okruženje u kojem naši zaposlenici vide priliku za daljnji razvoj svojih kompetencija i dugoročni razvoj vlastite karijere. Riječ je o cilju koji je dobrim dijelom realiziran već tijekom posljednjih godina, a na kojem će Končar nastaviti predano raditi i u godinama koje slijede u namjeri pružanja kvalitetnih i konkurentnih radnih i razvojnih uvjeta. Zadovoljstvo i profesionalno ispunjenje naših ljudi naposljetku jamče i nastavak samostalnog razvoja inovacija te neprekidno podizanje tehnološke osnove na korist, ne samo Grupe Končar, već i cjelokupne domaće industrije čiji smo važan pokretač i predstavnik u svijetu – poručuju iz te kompanije.
Među ključnim ciljevima Strategije je i širenje prodajne mreže na globalnoj razini te otvaranje novih tržišta. Naime, u kompaniji vjeruju da su napravili povijesne iskorake u protekle četiri godine kada su osigurane vrijedne reference koji mogu biti ‘odskočna daska‘ za uspješno daljnje natjecanje s globalnom konkurencijom. Širenjem prodajne mreže na globalnoj razini ujedno znači i sustavno širenje proizvodnih kapaciteta u segmentu transformatora, koji su prema trenutnim tržišnim trendovima najkonkurentniji segment Končarovog poslovnog portfelja.
No, nije riječ samo o proizvodnji transformatora, nego i o širenju kapaciteta i iz ostalih poslovnih područja, kao i daljnji rast poslovanja u segmentu obnovljivih izvora energije. Značajan naglasak stavljen je i na nastavak kontinuiteta u razvoju rješenja za pohranu energije, ali i nastaviti raditi na hidroenergetskim projektima koji će kompaniji donijeti nove važne reference. Končar, na čijem je čelu predsjednik Uprave Gordan Kolak, ima inače bogat portfelj i renome u izgradnji i revitalizaciji hidroelektrana.
Regionalni IT lider i akvizicijski potencijal
- Nadalje, Končar je posljednjih godina višestrukim iskoracima u poslovnom području digitalnih rješenja i platformi dokazao da posjeduje sve potrebne predispozicije za postati regionalnim IT liderom. To je položaj na koji ozbiljno pretendiramo, posebice kada je riječ o segmentu podatkovnih centara te sustava nadzora, sigurnosti i kontrole. Također, među strateškim ciljevima svakako nam je daljnji razvoj rješenja za elektrifikaciju željezničkog, cestovnog i pomorskog prometa te nastavak digitalizacije proizvodnog portfelja, uključujući i digitalizaciju internih procesa - kažu u kompaniji.
I naposljetku, jedan od ključnih strateških ciljeva nedvojbeno je povećanje akvizicijskih potencijala Grupe Končar i jačanje strateških partnerstva.
- Posljednjih godina uspješno smo se nametnuli u vrlo ekskluzivan krug najrelevantnijih europskih proizvođača za provedbu ciljeva zelene energetske tranzicije i to je uloga koju ćemo nastaviti osnaživati. Cilj nam je osigurati globalnu prepoznatljivost Končara kao ključnog čimbenika u procesu zelene tranzicije i Net Zero budućnosti, a čvrsto vjerujemo da za to imamo itekako realnu osnovu, što nam jamči i rekorno stanje backloga, koje je na 30. lipnja ove godine iznosili 1,8 milijardi eura – kažu na kraju u Končaru.
Upravo zbog toga što su se brže od očekivanja realizirali neki ciljevi sad već stare strategije, možda i ova najnovija donesena zbog istog razloga za nekoliko godina bude dorađena.