Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Koykan zbog ekspanzije na nova tržišta izdaje korporativne obveznice

15. Travanj 2025.
Koykan franšiza
Izdanje obveznica je u vrijednosti od tri milijuna eura, godišnji prinos je osam posto uz rok dospijeća od tri godine
Čini se da je država izdavanjem narodnih obveznica i trezorskih zapisa ipak malo protresla tržište kapitala koje postaje zanimljivije svim vrstama izdavača i ulagača te privlačnije i malim i srednjim tvrtkama koje se počinju financirati izdavanjem korporativnih obveznica.
 
Obveznice, naime, izdaje Koykan, hrvatski street food lanac restorana, koji nakon uspješne equity runde, re-brandinga i uvođenja strogih franšiznih pravila ulazi u novu razvojnu fazu širenja na europska tržišta. Otvaranjem 15 novih restorana do kraja 2026. godine u Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj Koykan postaje međunarodno najbrže rastući lanac restorana u povijesti hrvatske ugostiteljske scene.
 
Uz jasan strateški plan i dokazani operativni model, Koykan potvrđuje ambiciju da do 2035. godine izgradi prvi hrvatski lanac restorana vrijedan stotinu milijuna eura, uz prisutnost u svakom europskom gradu s više od milijun stanovnika. Kako bi financirao takvu ekspanziju pokrenuto je izdanje korporativnih obveznica u vrijednosti od tri milijuna eura. Uz ključne ugovore i investitore iz Njemačke, Španjolske i Hrvatske, Koykan ovom ekspanzijom postaje jedan od uspješnih hrvatskih izvoznih brandova. 
 
Koykan je do danas izgradio franšizni model temeljen na desetljeću operativnog iskustva, uz precizno odabrane lokacije i strogo kontrolirane troškove. - Ovo nije startup model. Mi radimo s podacima, ne s predviđanjima. Otvaramo restorane isključivo na lokacijama s provjerenim prometnim potencijalom, što omogućava povrat investicije unutar dvije godine - naglašava Boro Milivojević, direktor Koykana.
 
Svaka lokacija uključuje prosječan kapitalni izdatak od oko 250 tisuća eura, a rast poslovanja temelji se na kombinaciji vlastitih restorana i franšiznih ugovora. Do 2027. Koykan će otvoriti 18 vlastitih restorana i dodatno potpisati više od 15 franšiza. Prikupljena sredstva putem izdanja korporativnih obveznica bit će usmjerena u tri ključna područja: otvaranje novih restorana u ciljanim urbanim središtima, daljnji razvoj franšiznog sustava i ulaganje u digitalnu infrastrukturu i operativnu učinkovitost, čime se Koykan pozicionira kao lanac s ozbiljnom digitalnom strategijom u gastro sektoru.

Prinos daleko iznad inflacije

Korporativne obveznice koje Koykan izdaje, a koje su registrirane u Središnjem klirinškom depozitarnom društvu (SKDD), dostupne su svakoj punoljetnoj osobi s OIB-om u Hrvatskoj, što ovaj financijski instrument čini otvorenim ne samo institucionalnim ulagačima nego i malim ulagačima, široj javnosti koja traži dugoročno održiv prinos ulaganjem u realni sektor.
 
Godišnji je prinos osam posto, dakle, daleko iznad inflacije, uz rok dospijeća od tri godine. Riječ je alternativi klasičnim štednim i državnim instrumentima, osobito u kontekstu visoke inflacije i niskih kamata na tradicionalne štedne proizvode. Posebna je vrijednost ovog izdanja u mogućnosti odabira tzv. konvertibilne obveznice – investicijskog instrumenta koji, uz jasno definirana pravila, investitorima omogućuje da u određenom trenutku, ako to žele, svoj ulog zamijene za suvlasnički udio u Koykanu.
 
Pri tome polugodišnje isplate kamata, kao i polugodišnji financijski izvještaji osiguravaju redovit uvid u financijsko stanje i napredak projekta. Investitori će tako imati kontinuiran i transparentan nadzor nad korištenjem sredstava. Iako su obveznice uobičajeno sredstvo financiranja u SAD-u i razvijenim zapadno europskim zemljama, u Hrvatskoj još uvijek dominiraju bankarski izvori kapitala. Koykanov potez otvara prostor za šire prihvaćanje obveznica kao instrumenata financiranja u privatnom sektoru, osobito u ugostiteljstvu gdje takvi modeli dosad nisu bili prisutni u ovom obujmu.
15. travanj 2025 13:38