
Uz 20 poslovnica diljem Hrvatske, Pet Centar, poznati trgovački lanac za prodaju proizvoda za kućne ljubimce, širi svoje poslovanje u još nekoliko hrvatskih gradova. Preko nekretninske tvrtke Spiller Farmer traže poslovne prostore od 350 do 500 kvadratnih metara, a zainteresirani su za Zagreb, Split, Zadar, Pulu, Osijek, Dubrovnik i Bjelovar. Da rade na širenju na hrvatskom tržištu te da su već započeli s analizama tržišta i identificiranjem gradova gdje postoji potražnja za proizvodima za kućne ljubimce potvrdila nam je Neda Vuk Salaba, direktorica Pet Network Internationala za Hrvatsku, tvrtke iza Pet Centra.
– U 2025. godini planiramo otvoriti između šest i osam novih poslovnica. S istom dinamikom širenja planiramo nastaviti i u 2026. godini, čime ćemo dodatno povećati dostupnost naših proizvoda i usluga u cijeloj Hrvatskoj – rekla je Vuk Salaba, pritom ne otkrivajući o kojim se točno gradovima i lokacijama radi.
Ciljaju na gradove s više od 25 tisuća ljudi
Napomenula je da će poslovnice biti ‘strateški raspoređene u gradovima s izraženim tržišnim potencijalom‘, a prve nove lokacije otvarat će tijekom 2025. godine.
– Prioritet su nam lokacije koje se nalaze u blizini ili unutar retail parkova. Ove lokacije često nude visoku vidljivost i prometnost, što je presudno za privlačenje novih kupaca. Osim toga, važan faktor u našem procesu odlučivanja je gustoća stanovništva. Ciljamo na gradove s minimalno 25 tisuća stanovnika, jer to osigurava dovoljnu bazu kupaca koja može podržati održivost novih poslovnica. Također, analiziramo demografske podatke i potrošačke navike u tim područjima kako bismo osigurali da naši proizvodi i usluge odgovaraju potrebama lokalnog tržišta – objasnila je Vuk Salaba.
Prema posljednjim dostupnim podacima, Pet Network International u 2023. godini ostvario je 45,4 milijuna eura prihoda, ali i gubitak od 1,1 milijun eura. Što se tiče financijskih rezultata u 2024., Vuk Salaba ne otkriva iznos, no napominje da su u usporedbi s prethodnom godinom zabilježili ‘značajan porast prihoda‘. Rezultat je to, kaže, ekspanzije, rebranding strategije, proširenja asortimana proizvoda i većeg broja kupaca.
Novi financijski direktor dao novi zamah tvrtki
Prošlu je godinu poslovanje Pet Centra obilježio i dolazak novog financijskog direktora Ivana Bobana. Na toj je poziciji zamijenio dosadašnju glavnu financijsku direktoricu Martinu Babić. Taj je potez, kaže Vuk Salaba, bio prekretnica za kompaniju.
– Njegovo bogato iskustvo u financijama donijelo je novu dimenziju našem poslovanju. Implementirao je niz mjera koje su povećale transparentnost na grupnoj razini, što je ključno za donošenje informiranih odluka. Jedan od njegovih glavnih ciljeva bio je povećanje EBITDA-e, a rezultati su nadmašili očekivanja. Njegove strategije optimizacije troškova i efikasnog upravljanja resursima omogućile su nam značajno jaču financijsku poziciju. Novi pristup uključivao je i jačanje timske suradnje unutar organizacije, što je doprinijelo stvaranju poticajnijeg radnog okruženja – pojasnila je Vuk Salaba.
Podsjetimo, Pet Centar dobio je prije tri godine nove vlasnike. Private equity fond A&M Capital Europe kupio je Pet Network International od američkog fonda za upravljanje imovinom Rohatyn Group. Tvrtka Pet Network International nastala je spajanjem nekoliko trgovačkih lanaca specijaliziranih za prodaju proizvoda za kućne ljubimce koje je Rohatyn Groupa kupila 2018. godine. Tada su kupili hrvatski lanac Pet Centar, rumunjski Maxi Pet i slovenski Mr. Pet. Osim kroz te lance koje je akvirirala, Rohatyn Groupa proširila se i organskim putem na tržište Bugarske.
Prema sljedećim godinama na hrvatskom tržištu gledaju s optimiznom, uzdajući se u svoje planove širenja, nove lokacije i pozitivne poslovne rezultate.