Atlantic Grupa u srijedu je izvijestila da je potpisala ugovor o potpunom preuzimanju srbijanske tvrtke Foodland d.o.o., koje će formalno stupiti na snagu nakon dobivanja odobrenja Srpske komisije za zaštitu konkurencije.
Odobrenje regulatora očekuje se početkom iduće godine, navodi se u priopćenju, u kojem se ne navodi cijena tog posla.
Sjedište tvrtke Foodland je u Beogradu, a ima proizvodne pogone i u selu Igroš u podnožju Kopaonika. Zapošljava više od 180 radnika, a iz Atlantica navode kako se u ovoj godini očekuje ukupni promet od 8 milijuna eura.
Asortiman Foodlanda prisutan je, kažu iz Atlantic Grupe, u više od 20 zemalja, a oko trećine ukupne proizvodnje izvozi se na tržišta izvan regije, odnosno zapadnoeuropsko, američko, australsko, rusko, japansko.
U objavi se navode i riječi većinskog vlasnika Foodlanda Vase Lekića da je daljnji razvoj kompanije i proizvoda zahtijevao značajna ulaganja zbog čega su duže vrijeme "o oblicima dokapitalizacije pregovarali s nizom potencijalnih partnera".
U razgovorima s Atlantic Grupom, dodaje Lekić, dobili su povjerenje da je riječ o "strateškom ulagaču koji će znati dobro upravljati brendovima Foodlanda, razvijati portfelj i unaprijediti tržišne pozicije. Na to ukazuje stručnost demonstrirana tijekom dubinskog snimanja i pregovora o kupnji, kao i ukupno iskustvo i rezultati dosad preuzetih brendova u sustavu Atlantica".
Predsjednik Uprave Atlantic grupe Emil Tedeschi ocjenjuje da su "proizvodi Foodlanda pravi dragulj prehrambene industrije".
"Krunski dijamant svakako je domaći ajvar, koji su kao delikatesu prepoznali svjetski prehrambeni trgovački lanci poput švedskog Coopa, australskog Woolworthsa ili američkog Rossa te premium trgovci kao što su francuski Lafayette i Le Bon Marche, švicarski Globus, švedski Hemkop, britanski Selfridges, ruska Azbuka Vkusa, američki Fairway ili japanski Fressay. Taj brend ima značajan razvojni potencijal u regiji i izvan nje, gdje već ostvaruje odlične rezultate. Time ova akvizicija pogađa oba cilja definirana u Atlanticovoj strategiji razvoja – širenje postojećeg brendiranog portfelja i internacionalizaciju", kaže Tedeschi.
Foodland je osnovan 1998. godine, a temeljna djelatnost mu je proizvodnja prirodne zdrave hrane. Njegov proizvodni asortiman obuhvaća slane namaze i umake (ajvar, pinđur, ketchup, umaci za tjesteninu) i slatke namaze (džemovi, pekmezi, slatko) te prirodne sirupe i sokove od svježeg voća i povrća. Povrće i voće za proizvodnju prikupljaju se na širem kopaoničkom području, a proizvodnja se odvija u skladu sa certifikatima HCCP, ISO 9001 i BRC.
"Asortiman Foodlanda iznimno je komplementaran asortimanu, poslovanju, strategiji i ambicijama Atlanticovog Strateškog poslovnog područja Delikatesni namazi, čijim dijelom postaje po preuzimanju kompanije. Noseći brend s najvećim internacionalnim potencijalnom u okviru ovog strateškog područja je Argeta, a širenje palete novim proizvodima pod brendom Bakina tajna, uz podršku Atlanticove prodajne organizacije u regiji i na međunarodnim tržištima, otvara prostor za značajne sinergije i unapređenje pozicija obaju brendova u portfelju", zaključuju iz Atlantica.