U novoizgrađenom kampusu u Kerestincu pokraj Svete Nedelje Mate Rimac danas je novinarima predstavio pogon gdje polako sele proizvodnju Nevere te komponenti i prototipova Bugatti Tourbillona. No, dovršen je tek prvi dio kampusa. Naime, kako je objasnio Rimac, kada su započeli projekt kampusa prije pandemije koronavirusa imali su budžet od 120 milijuna eura, a u međuvremenu su troškovi gradnje narasli pa je samo proizvodna zgrada, bez zgrade ureda, restorana i vrtića koje još nisu izgrađene, koštala toliko. Također, bilo je planirano da na kampusu bude zaposleno 900 ljudi, a u međuvremenu su narasli na više od 2000 zaposlenih.
– Proizvodna zgrada je gotova i sada se useljava proizvodni pogon u kojemu već radi 400 ljudi. Ono što još nije useljeno jest velika linija za BMW. Dio se već instalira, a bit će gotova 2025. godine. Izgradit ćemo i ostale zgrade, ali moraju biti puno veće. Već nam je sada kampus premali. Velika je borba gdje će se sve ‘ugurati‘ jer na početku nismo znali koje ćemo sve projekte dobiti – pojasnio je Rimac, napomenuvši da su kampus financirali sami te da nemaju nikakvih kredita niti dugova.
Financiranje investicijama
Ukupno će za kampus dati 300 milijuna eura i u njemu će raditi 2500 zaposlenika Bugattija Rimac i Rimac Technologyja. No nastavit će raditi i u postojećem pogonu na zagrebačkom Jankomiru, a nova zemljišta kupili su u Stupniku gdje će biti smješten dio proizvodnje i testiranja kada to bude potrebno. Također, proširit će se i na posjed u Kalinovici.
Osim baterijskih sustava za BMW koje će Rimac Technology proizvoditi na proizvodnoj liniji vrijednoj 100 milijuna eura, dio prostora kampusa bit će namijenjen i za druge planirane projekte za njemačko tržište. Dobar dio proizvodnje bit će automatiziran s 80-ak robota, a sama oprema vrijedit će 250 milijuna eura, gotovo kao i sam kampus.
Rimac je napomenuo da planiraju i nove investicijske runde, ne otkrivajući o kolikim se iznosima radi. Podsjetimo, do sada su strani investitori u tvrtke Mate Rimca ukupno uložili više od 800 milijuna eura, ne računajući investicije u projekt robotaksija Verne.
– Sveta Nedelja bit će jedna velika tvornica. Sve financiramo investicijama koje su internacionalni investitori uložili u nas – rekao je Rimac, dodajući da je Rimac Technology ugovorio poslove u vrijednosti od 2,9 milijardi eura, s dodatnih 3 milijarde eura poslova u najavi za BMW, Porsche i Hyundai.
Nastavak rasta
Osvrnuvši se na financijske rezultate Grupe za 2023. godinu, odnosno preko 400 milijuna eura prihoda i gubitak od 113 milijuna eura, Rimac je priznao da nisu profitabilni i da tu ‘nemaju što skrivati‘.
– Do sada smo cijelo svoje poslovanje financirali kroz investicije stranih investitora. Skoro milijarda eura ušla je u Hrvatsku zbog nas. Zbog velike ekspanzije koju imamo i gradnje kampusa, tvrtka trenutno nije profitabilna. Kampus smo potpuno samostalno financirali. Nemamo ni kredite, nismo dobivali državne potjecaje za to. Tvrtka se, naravno, gradi na način da mora biti proftabilna, ali trenutno naš rast financiraju investitori – objasnio je Rimac.
I u 2024. godini očekuju rast, dok eksponencijalni rast predviđaju za dvije godine.
Na pitanje novinara kada će tvrtka postati profitabilna, Rimac je znakovito odgovorio - ‘kad bude, bude‘.
Neveru teško prodaju
Priznao je i da je Neveru, unatoč vrhunskim performansama i velikom interesu kupaca, teško prodavati.
– Iako su svi Bugattiji raspodani, znači svih 100 Mistrala, 250 Tourbuillona, 40 bolida, Nevere nije tako lako prodati. Prvo, zato što su električni, drugo, zato što brend nije toliko znažan kao što je Bugatti. Ali Nevera je apsolutno uspješan proizvod i naši ga kupci obožavaju – rekao je Rimac.
Do sada je proizvedeno i prodano 39 Nevera od planiranih 150 komada. S druge strane, svih 250 primjeraka plug-in hibridnog Bugatti Tourbillona, koji se proizvodi u Hrvatskoj a sklapa u francuskom Molsheimu (gdje se nalazi povijesno sjedište Bugattija), već prodano.
Rimac je novinarima pokazao i Neveru R, napredniju verziju Nevere čija proizvodnja u kampusu kreće tek 2025. godine. Snažnija Nevera, s ukupno 2100 konjskih snaga, također će biti i skuplja od prve inačice – vrijedit će 3,8 milijuna eura.
Što se, pak, tiče robotaksija, Rimac smatra da i njegovi, kao i robotaksiji Elona Muska imaju još ‘puno posla‘ dok dođu do krajnje upotrebe.