Prodaja automobila u Europskoj uniji pala je i u rujnu, a Hrvatska je bilježila snažan oporavak, uz dvoznamenkastu stopu rasta, pokazali su u utorak podaci udruge proizvođača automobila ACEA.
U rujnu je u EU registrirano 809 tisuća novih automobila, za 6,1 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, izračunala je ACEA-a.U kolovozu prodaja se bila smanjila za čak 18,3 posto.
U skupini vodećih tržišta najveći pad bilježile su u rujnu Francuska i Italija, za 11,1 odnosno za 10,7 posto. Slijedi Njemačka gdje je smanjena za sedam posto.
Španjolska je pak bilježila oporavak, prema rastu broja registriranih novih automobila za 6,3 posto, nakon gotovo istog postotnog pada na kraju ljeta..
U Hrvatskoj je u rujnu, prema ACEA-inim podacima, registrirano 4.197 novih automobila, za 12,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U kolovozu bila se smanjila prvi puta od srpnja 2022. godine, i to za 4,6 posto.
Raskorak na tržištu
Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je u rujnu za 9,8 posto, izračunala je ACEA, signaliziravši stabilizaciju nakon oštrog, 43,9-postotnog pada u prethodnom mjesecu.
Na dva vodeća europska tržišta rezultati su bili dijametralno suprotni, uz 8,7-postotni rast u Njemačkoj i 6,3-postotni pad u Francuskoj. U takvim je uvjetima udio električnih automobila na baterije u europskom tržištu porastao u rujnu na 17,3 posto, sa 14 posto u kolovozu.
U Hrvatskoj je prodaja te kategorije automobila u rujnu više nego udvostručena dok je prodaja plug-in hibrida smanjena za 6,3 posto. Prodaja hibridnih električnih modela, koji uključuju „pune i blage hibride” porasla je pak za 39,5 posto.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, "potpune i parcijalne hibride" koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
Španjolska na čelu
U razdoblju od siječnja do rujna europsko tržište automobila poraslo je samo 0,6 posto, uz registriranih osam milijuna novih vozila, izračunala je ACEA.
Najviše je porasla prodaja u Španjolskoj, za 4,7 posto, a slijedi Italija s 2,1 posto. U Francuskoj i Njemačkoj prodaja se blago smanjila za 1,8 odnosno za jedan posto.
U Hrvatskoj je u prvih devet ovogodišnjih mjeseci, prema podacima ACEA-e, registrirano 52.748 novih automobila, za 12 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Europsko tržište električnih automobila na baterije smanjeno je za 5,8 posto, uz nešto više od milijun registriranih automobila.
Prodaja ‘dizelaša‘ pala je za 11,1 posto, uz prodanih 994.307 novih automobila. ‘Benzinci‘ su zabilježili 4,4-postotni pad i izgubili su vodeću poziciju po tržišnom udjelu, koju su im preoteli hibridni električni automobili zahvaljujući skoku prodaje za 20 posto.
U Hrvatskoj je prodaja električnih automobila na baterije u prvih devet mjeseci 2024. porasla za 14,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Popularniji su bili plug-in hibridi i hibridni električnih automobili, prema rastu prodaje za 42,4 odnosno za 32,4 posto. Prodaja ‘dizelaša‘ i ‘benzinaca‘ također je porasla, ali znatno skromnije, za 5,5 odnosno za 6,8 posto.