Ukratko
StoryEditor

‘Save the Planet’ nije dovoljno – industrija mora obnoviti svijest

13. Ožujak 2025.
foto Sanjin Kaštelan
‘Buzzwords & Greenwashing’: lokalni i međunarodni primjeri iz prakse u fokusu trećih Haiku dijaloga

Prema istraživanju britanske nezavisne mreže komunikacijskih stručnjaka (2023.), više od 40 posto  stručnjaka za marketing i komunikacije izjavilo je da nemaju potrebne vještine za učinkovito komuniciranje održivosti, dok je polovica ispitanika priznala da ne zna kako pristupiti temi i angažirati građane i kupce na pravi način. Ovi podaci bili su uvod u treće izdanje Haiku dijaloga koje je otvorila Karla Andrić, komunikacijska savjetnica, osnivačica Haiku komunikacija i veleposlanica Europskog klimatskog pakta. Cilj susreta bio je otvoriti razgovor o odgovornom komuniciranju, analizirajući fenomen greenwashinga kroz konkretne primjere hrvatskih i međunarodnih kampanja.

– Cilj nije prozivati, već učiti i biti podrška brandovima, agencijama, medijima, te svima onima koji žele biti dio promjena –  istaknula je Andrić, te nadodala da to možemo postići jedino edukacijom, razmjenom znanja, povezivanjem, a ne korištenjem fraza koje su izgubile značenje zbog prekomjernog korištenja.

image

Karla Andrić

foto Sanjin Kaštelan

Regulacije i transparentnost u EU

Dijalozima se pokazalo i kako Haiku poslovna praksa funkcionira. Povezujući se sa specijaliziranim nezavisnim stručnjakinjama i stručnjacima stvara se kolektiv koji etički pristupa rješavanju problema. Tako je Karla Alfier, konzultantica za regulativu povezanu s održivosti te implementaciju održivosti u poslovanje, na susretu istaknula postojeće i nove EU direktive, potvrdila primjere greenwashinga kroz prizmu regulative te naglasila važnost razmjene znanja.

image

Karla Alfier

foto Sanjin Kaštelan

Pozitivni primjeri EU Climate Pacta

Dino Galinović, član tajništva EU Climate Pacta i komunikacijski savjetnik u Ecorysu, predstavio je pozitivne primjere klimatskih aktivnosti organiziranih od strane pojedinaca i zajednica diljem Europe, te naglasio kako svaka aktivnost mora biti temeljena na stvarnim, mjerljivim akcijama koje donose konkretne rezultate i potiču sudjelovanje što većeg broja građana.

Događaj je okupio stručnjake iz medija, malih poduzeća, banaka, maloprodaje, industrije ljepote, multinacionalnih korporacija, javnog sektora i nevladinih organizacija i bio podržan od strane hrvatskog koordinatora Europskog klimatskog pakta, Društva za dizajn održivog razvoja (DOOR) i Hrvatske udruge za odnose s javnošću koja je događaj promovirala kroz Carpe Diem program. Četvrti susret najavljen je za lipanj, a prijave za sudjelovanje su već otvorene.

image

Dino Galinović

foto Sanjin Kaštelan
12. travanj 2025 09:35