
Kineski proizvođač baterija CATL i multinacionalni automobilski div Stellantis najavili su da će udružiti snage u proizvodnji baterijskih ćelija u Europi kako bi snizili troškove ključne komponente električnih vozila.
Dvije kompanije preliminarno su dogovorile proizvodnju baterijskih ćelija od litija i željeznog fosfata (LFP) koje će Stellantis ugrađivati u svoje električne automobile i prodavati na europskom tržištu.
U planu je i osnivanje zajedničke kompanije s ravnopravnim vlasničkim udjelima.
Baterije od litija i željeznog fosfata znače manje troškove u proizvodnji, ali i manju pogonsku snagu u usporedbi s baterijama od nikla i mangana (NMC).
Suradnja sa CATL-om dopunit će Stellantisovu strategiju elektrifikacije, rekao je šef nabave automobilskog diva Maxime Picat, dodajući da će baterije od litija i željeznog fosfata smanjiti troškove proizvodnje u Europi.
Grupa će za skuplje automobile i dalje koristiti baterije od nikla i mangana, dodao je Picat.
Stellantis trenutno u Europi gradi tri gigatvornice, u Francuskoj, Njemačkoj i Italiji, u partnerstvu s Mercedesom i TotalEnergiesom.
Predsjednik i glavni menadžer CATL-a Robin Zeng rekao je da će partnerstvo ‘biti odlučujući korak na putu obje tvrtke prema ciljevima ugljične neutralnosti‘.