Jedina uistinu zajednička stvar gotovo svakom čovjeku na planetu, meni, vama i vašoj susjedi s trećega kata činjenica je da živimo dvostruke živote. Prvi, vidljivi, odvija se u fizičkom svijetu, a drugi je skriven iza malih (mobilnih) i malo većih (računalnih) ekrana. Potonja persona sudjeluje u stvaranju lukrativnog tržišta čija će vrijednost do kraja ove godine premašiti bilijun dolara, a čini ga zbroj svih dostupnih digitalnih tragova koji se ostavljaju surfajući, kupujući, komentirajući postove na društvenim platformama ili, jednostavno, živeći virtualni život…
Kako obujam prikupljenih informacija raste tako i slika o digitalnom identitetu pojedinaca postaje preciznija i vrjednija i to je, u jednu ruku, dobra stvar. Kompanijama, primjerice, poboljšava efikasnost, pomaže u istraživanju i krojenju marketinških poruka, ali i proizvoda i usluga kakve želi njihova ciljna skupina, a vlasnicima digitalnog identiteta omogućava da dobiju bolju i bržu uslugu, niže cijene, proizvode i usluge koji precizno zadovoljavaju njihove potrebe.
Druga strana medalje
Međutim, druga strana medalje rasta tržišta digitalnog identiteta jest što korisnicima postaje jasnije da su informacije nova, cijenjena valuta, pa ih sve više zanima tko ih i kako prikuplja, hoće li njihova, u suštini, najprivatnija imovina završiti u krivim rukama te do koje mjere, posebno u svjetlu prodora AI tehnologije, mogu zaštititi svoj vrijedan digitalni kapital.
S ciljem zaštite identiteta, posebno ranjivog u virtualnom okružju, politička su tijela poput, konkretno, Europske komisije u revidiranu Direktivu o platnim uslugama (PSD2) kao uvjet uvele sigurnosnu mjeru SCA, ili snažnu autentifikaciju korisnika koja veću sigurnost garantira dvofaktorskom potvrdom identiteta (lozinka ili pin, biometrijski podaci, mobilni uređaj…).
Jamstvo sigurnosti
Paralelno s usvajanjem direktive fintech-kompanije poput Mastercarda neprekidno inoviraju tehnologiju i usluge, istodobno nudeći korisnicima sigurnost i praktičnost. Mastercard je tako lansirao naprednu tehnologiju Mastercard Identity Check, koja bankama omogućava provjeru identiteta prilikom online kupnje, ali često bez dodatnih koraka za korisnika. Drugim riječima, većina transakcija odobrava se u stvarnom vremenu, a za dodatnu sigurnosnu provjeru identitet se potvrđuje lozinkom, otiskom prsta ili drugom biometrijskom metodom.
Pitanje sigurnosti Mastercard pokriva i tehnologijom tokenizacije koja zamjenjuje stvarne podatke s kartice jedinstvenim digitalnim tokenom prilikom online kupnje. U praksi, trgovac nikad ne saznaje stvarne podatke o kartici, a u slučaju sigurnosnog incidenta, podaci ostaju zaštićeni. Pomoću primjene takvih inovativnih tehnologija korisnicima je omogućeno da sami odlučuju o tome kad će i kako dodati vrijednost svom digitalnom kapitalu.
Sadržaj omogućio Mastercard.