Osam država članica Europske unije zatražilo je da se blokira uvođenje novih ograničenja onečišćenja ispušnih plinova automobila, jer ona odvraćaju pažnju od cilja efektivne zabrane novih vozila s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. godine. To je najnoviji u nizu znakova protivljenja ekološkim propisima.
Europske zemlje, uključujući Francusku i Italiju, rekle su da se protive novim pravilima o emisiji ispušnih plinova prema normi Euro 7 jer bi mogla preusmjeriti ključna ulaganja potrebna za dekarbonizaciju sektora, prema non-paperu u koji je Bloomberg imao uvid. Pravila za teška teretna vozila su prestroga, a datum početka bi trebalo odgoditi, dodali su.
- Protivimo se bilo kakvim novim pravilima o emisiji ispušnih plinova, uključujući nove zahtjeve za testiranje ili nova ograničenja emisija za automobile i kombije jer bi ta nova pravila odvratila ulaganja industrije od postizanja neto nulte tranzicije - rekle su zemlje koje također uključuju Bugarsku, Češku Republiku, Mađarsku, Poljsku, Rumunjsku i Slovačku.
Dokument dolazi usred sve većih znakova da su zemlje EU-a dostigle regulatornu zasićenost ekološkim pravilima, nakon niza zakona osmišljenih da olakšaju put prema klimatskoj neutralnosti do 2050. Uredba Euro 7 nastoji postrožiti pravila o zagađivačima kao što su CO2, ugljični monoksid i dušikovi oksidi. Pravila također imaju za cilj riješiti zagađujuće čestice koje dolaze iz kočnica i guma.
Nepotrebno opterećenje za industriju
Suzbijanje emisija iz automobila bilo je posebno izazovno. Pravila EU-a za učinkovitu zabranu motora s unutarnjim izgaranjem u novim automobilima od 2035. odgođana su tjednima nakon posljednjeg napora Njemačke da osigura dozvole za takozvana e-goriva. Zabrinutost je da bi prijelaz na električnu energiju mogao rezultirati gubitkom tisuća radnih mjesta u tom sektoru.
Norma Euro 7 - koja će postaviti standarde za ono što će biti posljednja generacija motora s unutarnjim izgaranjem - trebala bi stupiti na snagu 1. srpnja 2025. Osam zemalja kaže da je to prerano i tvrdi da su rokovi isporuke najmanje tri godine od u trenutku usvajanja paketa. I Europski parlament i države članice trenutačno pregovaraju o vlastitim stajalištima prije nego što počnu razgovori dviju strana.
Rukovoditelji automobilske industrije, uključujući Carlosa Tavaresa, glavnog izvršnog direktora tvrtke Stellantis, tvrdili su da najnoviji koraci u smanjenju CO2 iz automobila predstavljaju nepotrebno opterećenje za industriju i da će usporiti prelazak sektora na elektrifikaciju. Francuski predsjednik Emmanuel Macron također je rekao da treba napraviti pauzu u klimatskim propisima EU-a.