Rezultati istraživanja indeksa HLIPO (Hendal-Liderov indeks optimizma) iz trećega ovogodišnjega kvartala nastavili su trend dobrih rezultata poslovnog optimizma, iako je u odnosu na prva dva kvartala 2024. godine optimizam pomalo splasnuo. No HLIPO pokazuje da je poslovni ciklus i dalje u fazi buma, odnosno prosperiteta, u kojoj se kontinuirano nalazi već pune tri godine.
Jednako kao i u usporednim razdobljima u prošloj godini, nakon visokog skoka poslovnog optimizma u odnosu na kraj prethodne godine u prvom kvartalu, i u ovoj je godini vrhunac optimizma postignut u drugom kvartalu, neposredno prije ljeta. Od sedam ključnih sektora gospodarstva iz kojih su uključeni ispitanici u HLIPO istraživanju za četiri sektora ljeto izravno predstavlja vrhunac sezone (turizam, prehrambeni dio prerađivačke industrije, trgovina, prijevoz i skladištenje) pa je jasno da poslovna užurbanost uoči ljeta donosi i velika očekivanja od rezultata.
Nakon ljeta, a najnovije istraživanje provedeno je u rujnu, situacija se mijenja, a na poslovno raspoloženje više utječe ocjena trenutačne poslovne situacije od očekivanja za sljedećih šest mjeseci.
Tako je na kraju trećega kvartala ukupno gledajući više optimizma nego tri mjeseca prije pokazao samo sektor prijevoza. Ispitanici u sektoru proizvodnje iskazali su manje zadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom nego u lipnju te tek nešto malo optimističnija očekivanja za sljedećih šest mjeseci; u građevini je lagano palo zadovoljstvo trenutačnom situacijom, a znatno su smanjena očekivanja; ispitanici iz sektora trgovine potkraj rujna bili su osjetno zadovoljniji trenutačnom poslovnom situacijom nego potkraj lipnja, ali su smanjili očekivanja za iduće razdoblje; naprotiv, sektor turizma iskazao je visok pad zadovoljstva trenutačnom situacijom, i to uz rast očekivanja; u energetici je izrazito pala i ocjena trenutačnog stanja i procjena za novih pola godine, a vrlo je slično i u IT sektoru.