Život
StoryEditor

Zagreb jedan od najstresnijih gradova za vožnju u Europi

10. Listopad 2024.
zagreb, promet, gužva

Iako vožnja može biti zabavna, mnogo puta u prometu ona bude zamorna, iritantna i stresna. Mnogo ljudi strepi od polaska na putovanje automobilom a razloga je mnogo, od uvjeta na cesti i problema s vozilom do ponašanja drugih vozača na cestama.

Tvrtka DiscoverCars napravila je zanimljivo istraživanje u sedam europskih gradova kako bi otkrili po kojem je gradu najstresnije voziti, tj. gdje su vozači najviše pod stresom. Gradovi koji su bili dio istraživanja uključuju Kopenhagen, Dublin, Reykjavik, Stockholm, Tallinn, Beč i Zagreb a mjerenje stresa je napravljeno na način da se mjerio broj otkucaja srca tijekom vožnje.

-  Prikupili smo podatke o broju otkucaja srca u mirovanju te broju otkucaja srca tijekom vožnje kod svakog vozača i izmjerili smo najviši i najniži broj otkucaja u minuti za obje situacije. Zatim smo izračunali prosjek njihovog najnižeg broja otkucaja srca u mirovanju te u vožnji. To smo oduzeli od prosjeka njihovog najvišeg broja otkucaja srca u mirovanju i tijekom vožnje.  Dobivene brojeve smo iskoristili kako bismo stvorili rang, gdje se oni vozači koji su imali značajnu razliku između prosječnog visokog i prosječnog niskog smatraju da imaju visoku razinu stresa - kažu iz tvrtke u priopćenju. 

Zagreb u vrhu

Prvo mjesto dijele dva grada, Zagreb i Beč. Oba grada su dobila najvišu zajedničku ocjenu stresa, 25.5. Kao razlog tome može se istaknuti značajna razlika između vozačeva broja otkucaja srca u mirovanju u usporedbi s onim tijekom vožnje. Otkucaji srca vozača s kojim su surađivali u Zagrebu bili su niski, poput opuštenih 56 otk./min u stanju mirovanja, te su sezali do visokih 115 otk./min prilikom vožnje. Njihov najniži puls tijekom vožnje, 86 otk./min, bio je značajno brži od pulsa mnogih drugih vozača - pulsevi nekih vozača su bili čak i za 16 otk./min niži. 115 otk./min je unutar uobičajenog raspona za nekoga tko provodi aktivnost poput vožnje - no činjenica da je toliko veće od vozačeva pulsa tijekom mirovanja može značiti povećanje razine stresa. 

Podaci vozača u Zagrebu:

Najniži broj otkucaja srca u stanju mirovanja: 56 otk./min

Najviši broj otkucaja srca u stanju mirovanja: 94 otk./min

Najniži broj otkucaja srca tijekom vožnje: 86 otk./min

Najviši broj otkucaja srca tijekom vožnje: 115 otk./min

Ocjena stresa (razlika): 25.5

Tallinn ‘najopušteniji‘

Nakon Zagreba i Beča slijedi Dublin koji je postigao ocjenu stresa od 9.5. Puls ovog vozača tijekom vožnje je bio čak 130 otk./min. Kopenhagen u Danskoj je imao sljedeću najvišu ocjenu stresa, 7.5. Broj otkucaja srca ovog vozača ostao je ispod 100 otk./min tijekom cijelog vremena. Četvrto mjesto zauzeo je Reykjavik, glavni grad Islanda, s ocjenom stresa od 5.5. To je još jedno mjesto gdje je puls vozača ostao ispod 100 otk./min kroz cijelo vrijeme, a njegov je najniži puls tijekom vožnje bio samo 62 otk./min. Nakon toga slijedi Stockholm koji je rangiran na petom mjestu. To je drugo najmanje stresno mjesto za vožnju, s ocjenom stresa od 3.5. Grad koji je ostvario najmanju ocjenu stresa te je samim time i najmanje stresan grad za vožnju je Tallinn, glavni grad Estonije - njegova ocjena stresa je čak -1! Vozačev puls nikad nije premašio 100 otk./min.

image

DiscoverCars - Stres

foto DiscoverCars.com
11. studeni 2024 02:18