Data science monetization 2016 međunarodna je konferencija koja pruža dublji uvid u poslovnu primjenu znanosti o podacima (data science) te, ono što je najvažnije, odgovara na to kako monetizirati golemu količinu podataka koje tvrtke posjeduju i svakodnevno prikupljaju.
Konferencija, koja se održava 13. i 14. travnja 2016. u zagrebačkom Hypo centru, okuplja više od 40 stranih i domaćih stručnjaka koji će, kroz praktične primjere, prikazati poslovnoj publici primjenu znanosti o podacima u njihovu poslovanju.
Program konferencije koju organiziraju IN2Data i Eventa01 u prvom redu pokriva pet poslovnih područja: telekomunikaciju, trgovinu, financijsku industriju, zdravstvenu i farmaceutsku industriju te nacionalnu sigurnost. Prvi dan konferencije prilagođen je poslovnoj publici, gdje će kroz konkretne primjere sudionici doznati kako iskoristiti data science za upravljanje podacima i donošenje važnih poslovnih odluka. Drugoga dana sadržaj je namijenjen stručnoj publici i osobama koje žele steći dublji uvid u metode i alate koji se koriste u organizacijama na području znanosti o podacima.
Između ostalih, neki od stranih predavača na konferenciji su: Jiri Materna, CGI; Michael Kowalski, Lab4motion; Mark Torr, Microsoft; George Zikry, HP; Miha Senčar, Tenzor i Boro Nikić, Statistični ured Slovenija. Od domaćih stručnjaka, na konferenciji sudjeluju: Dragan Primorac, Sveučilište u Splitu; Robert Kopal, IN2 Data; Kruno Hrvatinić, Rimac Automobili; Dražen Oreščanin, Poslovna inteligencija; Mile Šikić, FER; Benjamin Cerovac, BisNode; Vladimir Nedović, Flavourspace; Goran Klepac, RBA; Damir Čičak, CRH; Krešimir Đuračić, IN2trace; Hrvoje Šimić, CROZ i mnogi drugi.
Nakon što je Harvard Business Review proglasio zanimanje podatkovni znanstvenik (data scientist) najseksi zanimanjem 21. stoljeća, poraslo je zanimanje za ovo područje. Ne bez razloga jer stalno raste potražnja za osobama koje znaju izvući smisao iz velike količine podataka te razumiju kako ih upotrijebiti i iskoristiti na najbolji način.
Podataka je sve više (svaki dan stvara se novih 2,3 trilijuna gigabajta podataka), a malo kompanija zna kako koristiti dostupne alate da bi izvukle korist od njihove analize. Podaci, strukturirani i nestrukturirani, gomilaju se, dok se samo mali dio njih koristi za donošenje poslovnih odluka, poslovnu inovaciju ili personalizirane ponude za prave korisnike u pravo vrijeme. Bez obzira na veličinu tvrtke ili poslovno područje, svaka tvrtka posjeduje podatke koji sadrže vrijednost. Sposobnost da se iz njih izvuče vrijednost tvrtkama omogućava inovativnost i konkurentnost.
Mnoge tvrtke uložile su u implementaciju tehnologije bez jasnog razumijevanja što s njom, gdje ju najbolje primijeniti i kakve rezultate od nje očekivati, što povećava rizik da vrijedni podaci ubrzo postanu gomila neupotrebljivih podataka. Znanost o podacima više je od tehnologije i samo pravilnom primjenom može se iskoristiti za stvaranje nove poslovne vrijednosti. Ova konferencija okuplja relevantne osobe, stručnjake, menadžment i akademsku zajednicu s namjerom da se prikaže najbolja praksa, prezentiraju mogućnosti primjene i potakne snažniji razvoj toga područja u Hrvatskoj.
Više informacija može se pronaći na web stranici konferencije www.dsm2016.com.