Aktualno
StoryEditor

Bosch do 2020. godine uvodi uslugu predviđanja uvjeta na cesti - za automatizirana vozila

28. Srpanj 2018.

Njemački dobavljač tehnologija i usluga Bosch razvio je sustav predviđanja uvjeta na cesti koji automatiziranim vozilima omogućuje instinktivan osjećaj, a uslugu bi uveli 2020. godine.

„Zahvaljujući svojim uslugama predviđanja uvjeta na cesti upozoravamo na opasnosti kao što su mokre ceste, snijeg ili led prije nego što se kritične situacije razviju. U tome nam pomažu podaci o vremenskim uvjetima koje pruža naš partner Foreca. To znači da će automatizirano vozilo točno znati gdje se može autonomno kretati i kako”, izjavio je član upravnog odbora tvrtke Bosch dr. Dirk Hoheisel.

>>>Kupnjom Splitting Faresa Bosch ulazi na tržište usluga umreženog prijevoza

Foreca je jedan od vodećih svjetskih pružatelja informacija o vremenskim uvjetima, s više od dva desetljeća iskustva u predviđanju vremenskih uvjeta na cesti. „Kombiniranje stručnosti tvrtki Foreca i Bosch dovest će do novog doba prognoziranja uvjeta na cesti. Za razliku od prognoza vremena u medijima, Boscheve usluge za uvjete na cesti uzimaju u obzir više mogućih scenarija prognoza vremena”, izjavio je Petri Marjava, direktor prodaje tvrtke Foreca.

Usluge za uvjete na cesti poboljšavaju sigurnost vožnje i glatkoću. Također se povećava raspoloživost funkcija automatizirane vožnje. Boschev paket usluga globalno će se uvesti 2020. godine i u početku će se temeljiti na podacima o vremenskim uvjetima. Što se više povezanih automobila pojavljuje na cestama, usluga će se proširivati podacima o vozilima.

Automatizirana vozila pravovremeno prilagođavaju svoju brzinu

Do visoko automatizirane razine 4 SAE odluka o tome može li automobil preuzeti zadatak vožnje ovisi o čimbenicima poput vrste ceste, raspona brzine i vanjskih utjecaja. U budućim automatiziranim vozilima odluka će se također temeljiti na uslugama predviđanja uvjeta na cesti koje pruža Bosch.

>>>FOTO: Bosch slavi 130 godina postojanja i rast prodaje u Hrvatskoj viši od 25 posto

Zahvaljujući njihovoj pomoći automatizirano će vozilo pravovremeno prepoznati kakve vanjske utjecaje može očekivati. To znači da će imati dovoljno vremena da prilagodi stil vožnje i neće morati predati zadatak vožnje vozaču čim se uvjeti na cesti imalo pogoršaju. Ako ruta vodi vozilo kroz kišu, ono će unaprijed prilagoditi svoju brzinu do razine koja isključuje rizike od akvaplaninga i omogućuje mu da se sigurno zaustavi u bilo kojem trenutku. Koja god da je razina automatizacije SAE, rezultat je sigurna vožnja koja je uz to i glatka i ugodna.

Automatizirana vožnja, kad god i gdje god je to moguće

Za svoje usluge predviđanja uvjeta na cesti Bosch se oslanja na višefazni koncept. Do trenutka planiranog pokretanja 2020. godine ne može se očekivati da će na cestama postojati dovoljno velik udio povezanih vozila. Bosch procjenjuje da će biti potrebno oko 20 milijuna povezanih automobila da bi se pokrilo oko 80.000 kilometara autocesta samo u Europi. Stoga će u početku prognoze vremenskih uvjeta na cesti biti jedini pouzdani izvor informacija za donošenje ispravnih zaključaka o uvjetima na cesti, posebice u ruralnim područjima u kojima je manje prometa.

Bosch će od tvrtke Foreca primati ažurne globalne podatke o vremenskim uvjetima na cesti koji su mu potrebni. Temeljito ispitivanje koje je Bosch proveo nad nekoliko vodećih pružatelja pokazalo je da su finski vremenski stručnjaci najtočniji globalni pružatelji podataka o vremenskim uvjetima na cesti. Što se opasni uvjeti mogu preciznije predvidjeti i lokalizirati, to će biti jednostavnije održavati maksimalnu raspoloživost funkcija automatizirane vožnje.

>>>Početak poslovanja u području dijeljenja prijevoza – Bosch kupio SPLT

Zahvaljujući globalnoj floti za mjerenje referenci i metodama strojnog učenja, Bosch i Foreca zajedno su optimirali sigurnost i raspoloživost modela vremenskih uvjeta na cesti. Na taj su način ove dvije tvrtke dosegle sigurnosni standard koji će biti potreban za sustave od životne važnosti poput automatizirane vožnje.

Intervencije elektroničkog programa stabilnosti omogućuju određivanje koeficijenta trenja

Kada na cestama bude dovoljan broj povezanih vozila, Bosch će svoje usluge predviđanja uvjeta na cesti nadopuniti podacima o vozilima. Ti će podaci uključivati informacije pohranjene na CAN sabirnici, središnjoj podatkovnoj mreži vozila, poput temperatura izmjerenih u vozilu i izvan njega te informacija o tome upotrebljavaju li se brisači za vjetrobranska stakla. Zahvaljujući povezanosti ti podaci neće ostati neiskorišteni u vozilu, već će pronaći svoj put u Boschev oblak putem pojedinih pozadinskih poslužitelja proizvođača automobila.

Nadalje, Bosch će procijeniti uobičajene intervencije sustava ESP za zaštitu od proklizavanja. Pomoću matematičkih metoda inženjeri mogu mjeriti koeficijent trenja površine ceste na svakom pojedinom kotaču, kao i status svakog kotača. Na temelju spoja i inteligentne procjene svih tih podataka nastat će Boschev paket pametnih usluga i umirujući osjećaj da je putnik u sigurnim rukama.

14. studeni 2024 17:38