Prodaja automobila na europskim tržištima porasla je u studenom istim tempom kao i u prethodnom mjesecu dok je u Hrvatskoj njezin rast bio dvostruko veći od prosjeka novih članica Europske unije, pokazuje u četvrtak objavljeno izvješće automobilske industrije ACEA.
U studenom su u 27 zemalja Europske unije (podaci za Maltu nisu bili dostupni) registrirana ukupno 1.216.702 nova automobila, što predstavlja povećanje za 5,9 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Ista je stopa rasta zabilježena i u listopadu.
Gotovo sva su velika europska tržišta bilježila dobre rezultate, pri čemu su dvoznamenkaste stope rasta zabilježile Španjolska i Francuska, od 12,4 i 10,3 posto. Približila im se - s 9,4 posto - i Njemačka, čije se tržište oporavilo nakon nekoliko mjeseci slabog rasta, te italija sa 6,8 posto. Britansko je pak tržište zabilježilo pad osmi mjesec zaredom, i to za čak 11,2 posto, primjećuju u ACEA-i.
>>>Autozubak: Putem online kanala prodano prvih 100 automobila
‘Nova‘ Europa ponovo je nadmašila ‘stare‘ članice Europske unije, uz gotovo dvostruko višu stopu rasta tržišta u studenom, od 10,3 posto. U ‘staroj‘ Europi stopa rasta iznosila je 5,5 posto.
Iza tih stopa rasta krije se još jedna velika razlika - u novim je članicama prodano gotovo deset puta manje novih automobila nego u starima, samo 113.683, u odnosu na 1,1 milijun u ‘starima‘.
U Hrvatskoj je stopa rasta bila više nego dvostruko veća od prosjeka novih članica i iznosila je 24,4 posto, uz registriranih ukupno 3.427 novih automobila, pokazuju podaci ACEA-e. U listopadu iznosila je 26 posto.
Hrvatska znatno iznad prosjeka novih članica EU
Uzlazni trend pokazuje i razdoblje od siječnja do studenog, kada je u 27 zemalja EU registrirano 4,1 posto više novih automobila nego u istom prošlogodišnjem razdoblju - ukupno 14 milijuna.
Među pet velikih tržišta najsnažniji su rast u promatranom razdoblju bilježile Italija, od 8,7 posto, i Španjolska, od 7,8 posto. Francuska i Njemačka slijede sa zamjetno nižim stopama rasta, od 5,3 odnosno tri posto. U Britaniji je prodaja automobila u razdoblju od siječnja do studenog pala za pet posto, bilježe u udruženju.
>>>Neobično niske cijene vozila
U novim je zemljama članicama prodaja u dosadašnjem dijelu godine poskočila 14 posto, uz prodanih 1,2 milijuna novih automobila. U ‘starim‘ članicama EU prodaja je porasla 3,2 posto, na ukupno 12,8 milijuna novih automobila, pokazuju podaci ACEA-e.
U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja od studenog prema podacima europskog udruženja proizvođača automobila registrirano 21,9 posto više novih automobila nego u istom lanjskom razdoblju - ukupno 48.312.