Ulaskom u Europsku uniju domaća žestoka alkoholna pića naići će na velike probleme. Ukoliko domaći rum ili brendi ne ispunjavaju stroga pravila više se neće moći tako nazivati.
To bi mogao biti veliki udarac za proizvođače koji će svoje adute morati preimenovati.- Ukoliko netko proizvodi nešto što se zove domaći rum ili brendi, a on ne ispunjava pravila proizvodnje, neće smjeti koristiti to u imenu već će se morati zvati jako alkoholno piće. Ono će se smjeti proizvoditi, ali pod drugim imenom - istaknuo je Werner Albrecht iz njemačkog Federalnog ministarstva hrane, poljoprivrede i zaštite potrošača koji je uključen u izradu svih regulativa vezanih uz jaka alkoholna pića.
Na radionici GIUPP-a istaknuto je da se više neće moći izvoziti niti uvoziti pića koja ne odgovaraju imenovanju odobrenom od Europske komisije. Proizvodnja svih pića je dozvoljena, ali se mora biti pažljiv kod imena.- Hrvatski proizvođači morat će napraviti svojevrsni rebranding svojih domaćih pića ako ih dalje žele prodavati. Kao što smo čuli iz češkog primjera njihov Tuzemsky rum nakon ulaska u Uniju ostao je samo Tuzemsky i pod tim imenom se dalje prodaje. Naši proizvođači su bili upoznati s tim tijekom pregovara i ne očekujem velikih problema - istaknula je Jasna Čačić, direktorica udruženja proizvođača alkoholnih pića.
U Europskoj uniji postoji 46 imena jakih alkoholnih pića s točno opisanim pravilima proizvodnje. Ukoliko se neko alkoholno piće prodaje, a način ne odgovara niti jednom od 46 načina onda ne smije koristiti taj naziv već mora pisati jako alkoholno piće. Što se tiče zemljopisne zaštićenosti Hrvatska se izborila za šest pića (hrvatska loza, hrvatska stara šljivovica, slavonska šljivovica, hrvatski pelinkovac, zadarski maraschino i hrvatska travarica) koja će se moći proizvoditi samo u Hrvatskoj, ali prodavati s originalnim imenom u cijeloj EU. Da bi sačuvali status do 2015. svaka zemlja članica mora predati tehničku dokumentaciju zašto je to geografsko zaštićeni proizvod.
Ulaskom u EU morat ćemo se držati i načina obilježavanja etiketama, ali hrvatski proizvođači su jako dobro pripremljeni na te promjene, rečeno je na radionici na kojoj su predstavljena pravila kojih će se domaći proizvođači morati pridržavati nakon 1. srpnja 2013.