Hendal Liderov indeks poslovnog optimizma (HLIPO) na kraju drugoga ovogodišnjeg tromjesječja popeo se na dosad najvišu razinu od početka njegova mjerenja od drugoga kvartala 2021. Kako pokazuje istraživanje koje provodi agencija Hendal, razlog su tomu prije svega vrlo optimistična očekivanja dobre poslovne situacije u turizmu i energetici u idućih šest mjeseci.
Iako je skupina poslovnih ispitanika iz turističkih djelatnosti sasvim malo spustila svoja očekivanja za idućih šest mjeseci u odnosu na istraživanje provedeno potkraj prvoga ovogodišnjega kvartala, njihova očekivanja do kraja ove godine i dalje su obilježena znatno višom razinom optimizma nego što je bila u ovo doba prošle godine. U odnosu na prvi kvartal ove godine, u drugom kvartalu s nešto manje optimizma na drugu polovinu godine gledaju trgovci te ispitanici iz sektora prijevoza i usluga, no više optimizma pokazuju ispitanici iz proizvodnje, IT-a i graditeljstva, a najviše iz sektora energetike.
– Trgovina, turizam i energija bilježe pozitivne rezultate u odnosu na prethodnu godinu, što je u skladu s makroekonomskim pokazateljima i HNB-ovim prognozama iz lipnja, koje projiciraju nekoliko zaključaka za Hrvatsku: ubrzavanje godišnjeg rasta realnog BDP-a na 3,3 posto u odnosu na prošlu godinu, rast zaposlenosti i pad nezaposlenosti, usporavanje inflacije i tako dalje. Međutim, četiri industrije – prijevoz/usluge, proizvodnja, graditeljstvo i IT – ostvaruju negativne rezultate u usporedbi s istim kvartalom prošle godine. Srećom, ti su padovi mali i ne znače velik pomak u odnosu na isti kvartal prošle godine, no vidljivo je da je optimizam u sektoru turizma, ali i energije, znatno rastao, što nam pokazuju pozitivnija očekivanja od ove turističke sezone, ali i dugoročnije, od nove sezone grijanja, tj. trošenja energenata – prokomentirala je viša voditeljica projekata u Hendalu Irena Starman Frančić.