Nadolazeća domaća videoigra SCUM, koju je razvio hrvatski studio Gamepires, a producirao Croteam 47. je najigranija igra na Steamu iako još nije ni puštena u potpunosti na tržište nego je i dalje u ‘early access‘. Riječ je o multiplayer igri preživljavanja koja bi trebala izaći na tržište sljedeće godine, a kako je na ovogodišnjoj konferenciji Game Changer 3.0 u zagrebačkom Z centru rekao suosnivač i tehnički direktor Gamepiresa Andrej Levenski, ljudi ne vole velike promjene pa su oni u dobro poznate surviver igre dodali nešto svoje te zato SCUM predstavljaju kao ‘novu generaciju surviver igara‘.
Kako je rekao, u Gamepiresu imaju transparentnu komunikaciju sa svojim korisnicima te ‘ljudski‘ pristupaju svojim igračima, slušaju ih i pokušavaju popravljati svoj proizvod od povratnih informacija koje dobivaju ‘s terena‘. Odabrali su, tvrdi, nišu u kojoj se mogu iskazati. Zato kontinuirano prate trendove, prate što se događa u industriji, nalaze načine kako se istaknuti i što bi mogli nadodati u svoj proizvod kako bi bili konkurentni na tržištu.
Na Game Changeru 3.0 u dvorani posvećenoj gamingu govorilo se i o oglašavanju u gamingu te se postavio pravo pitanje: kako ubaciti oglašivače u igre?
Prema direktoru Today‘s Gamesa Darijanu Kosiću gejmeri su zajednica koja je jako osjetljiva na promotivne poruke te ih treba jako dobro balansirati jer će ih gejmeri jako brzo odbiti ako ne budu dobre jer, kako je rekao, ‘gaming comunity ne prašta‘. Kako bi bolje poslovali, ali i bolje razumjeli publiku u Today‘s Gamesu su podijeljeni u zadacima pa dok u mnogim gaming kompanijama direktor radi sve, ovaj je studio odlučio izdvojiti odjele te dugoročno se graditi: i u oglašivačkom i u developerskom smislu.
Kako bi osigurali financiranje svog startupa u Today‘s Gamesu okrenuli su se investitorima koji nisu iz gaming sektora te su ih uvjerili da uistinu rade kvalitetnu priču, a osigurali su 2,2 milijuna eura u tri investicijske runde iako su osnovani tek prošle godine.
Treba paziti na GDPR
Kosić je istaknuo da godišnje izađe preko 15 tisuća igara pa tvrtke stvarno trebaju biti inovativne i imati tim koji se bavi samo marketingom i suradnjama, marketinške su strategije u gamingu vrlo selektivne i uvelike se oslanjaju na izdavača.
– Game developeri se najviše obraćaju izdavačima i oni su prepravljeni raznim pitchevima, a ima jedan ogroman krug investitora koji je voljan uložiti u nove igre. Ti investitori uvijek ulažu u tim i to im daje povjerenje da ćete doista pokušati učiniti najbolje što možete jer tim je povjerenje da ćete učiniti nešto s investicijom – objasnio je Kosić.
No, vratimo se na oglašavanje u igrama. Jedna od najvećih tvrtki koja ulaže u oglašavanje u igrama je trgovački lanac Kaufland koji se želio približiti mlađoj generaciji koja se nalazi na gaming platformama i to na najbolji način pa su proveli višemjesečno istraživanje publike i odabrali prave igre za mlade; Roblox i GTA. Tu se morali povezati sa stručnjacima i uvrstiti oglase u igre bez nametanja promotivnog sadržaja.
– Jako smo puno naučili o gaming populaciji, oni puno toga ne praštaju, gledaju na to kojim jezikom komuniciramo s njima, a jako nam je bilo važno da igre u kojima ćemo se oglašavati budu dostupne u svim zemljama u kojima poslujemo – rekla je voditeljica digitalnog marketinga Kauflanda Marina Marinčić na panelu u sklopu Game Changer konferencije.
Kako je rekla, sve im je to pomoglo u kreiranju strategije i za ubuduće, a izbacili su i dvije nove igre u Robloxu s kojima pokušavaju biti edukativni. Ipak, vrijedi biti oprezan s oglašavanjem prema onima mlađim od 18 jer bi lako mogli prekršiti pravila GDPR-a, kaže direktorica tvrtke Aleph Croatia Ivanka Mabić Gagić.
– Meta je prošle godine u potpunosti ukinula targetiranje onih mlađih od 18 godina, baš kao i Reddit, dok na drugim društvenim mrežama možete raditi samo awareness kampanje za maloljetnike. GDPR postaje sve stroži, no lobira se na tome kako targetirati mlade bez da kršiš GDPR i mislim da će se postići neko rješenje – izjavila je Mabić Gagić.