Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Tomislav Rosandić (Rijeka Gateway): Novi terminal može postati motor gospodarskog rasta u Hrvatskoj i široj regiji

23. Veljača 2025.
Tomislav Rosandić
Terminal će omogućiti stvaranje novih opskrbnih lanaca i otvoriti poslovne prilike u mnogim sektorima, od transporta do logistike, pa i trgovine. Bolja povezanost srednje Europe zahvaljujući njemu potaknut će veći robni promet, što će pozitivno utjecati na lokalne proizvođače i izvoznike

Rijeka Gateway (RWG), kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali u Luci Rijeka u vlasništvu Mærska i Enna grupe Pavla Vujnovca, trebao bi, kada se dovrše sve investicije, biti tehnološki najnapredniji kontejnerski terminal u regiji. Prva je faza projekta u tijeku. Ona obuhvaća gradnju terminala, u što se već uložilo oko dvjesto milijuna eura. Terminal bi prema postojećim planovima trebao imati godišnji kapacitet od 650 tisuća TEU (jedinica za mjerenje teretnoga kapaciteta kontejnerskih brodova i terminala) i dovršetak te faze očekuje se u drugoj polovini godine. Druga faza predviđa širenje kapaciteta na milijun TEU i ulaganje dodatnih 180 milijuna eura, što će se provoditi u sljedećih deset godina. Velik je to novac, ali s razlogom.

Naime, na terminalu bi do kraja godine trebalo raditi tristotinjak ljudi, prvi tereti već su odavno dogovoreni i već dolaze. Cilj je tog projekta dugoročno pozicionirati Rijeku kao ključnu ulaznu točku za srednjoeuropska tržišta. Hoće li u tome uspjeti i što terminal znači za razvoj luke, lokalne zajednice i hrvatskoga gospodarstva, razgovaramo s Tomislavom Rosandićem, članom Uprave RGW-a, tvrtke koja njime upravlja.

U kojoj je fazi razvoj terminala na Zagrebačkoj obali? Ima li izazova koji bi mogli utjecati na planirani rok završetka i početak operativnog rada?

– Pri kraju smo faze gradnje, koja uključuje završne radove na infrastrukturi terminala usporedno s obnovom zgrade Skladišta 22. Završni radovi na opremanju terminala dosegnuli su devedeset posto, pri čemu je većina opreme naručena i pristiže prema planu osiguravajući neometan nastavak aktivnosti. U listopadu prošle godine dobili smo prve dizalice. Postavljene su i završeno je njihovo testiranje, što je važan korak u tehničkoj realizaciji projekta. Preostale dvije obalne STS (engl.ship-to-shore) dizalice stigle su nam prije koji dan, što znači da je gotovo sva ključna oprema na lokaciji. Unatoč izazovima poput usklađivanja rokova isporuke i logističkih operacija terminal napreduje. Već smo zaposlili i stotinu ljudi, sedmero ih je došlo izravno s fakulteta. Naši timovi nastavljaju predano raditi kako bi terminal počeo poslovati u drugom dijelu godine, u skladu s prije najavljenim rokovima.

Kako će RWG još pridonijeti razvoju hrvatskoga gospodarstva i regionalne logističke mreže? Možete li procijeniti kakav će multiplikacijski učinak imati na druge sektore, npr. na transport, trgovinu i turizam?

– Rijeka Gateway ima potencijal postati motor gospodarskog rasta ne samo u Hrvatskoj nego i u široj regiji. Omogućit će stvaranje novih opskrbnih lanaca i otvoriti poslovne prilike u mnogim sektorima, od transporta do logistike, pa i trgovine. Bolja povezanost srednje Europe zahvaljujući terminalu potaknut će veći robni promet, što će pozitivno utjecati na lokalne proizvođače i izvoznike. Osim toga, projekt će privući međunarodne investicije i povećati atraktivnost regije, što može neizravno utjecati i na turizam jer će poboljšati infrastrukturu i promidžbu regije, a privući će i dodatna ulaganja u sektor proizvodnje, skladištenja i logistike te neizravno osigurati tisuće novih radnih mjesta. Uz izravan utjecaj projekt potiče ulaganja u komplementarnu infrastrukturu, primjerice u osuvremenjenje željeznice, što će bolje povezati Rijeku i Hrvatsku s europskim tržištima.

Koje su glavne konkurentske prednosti Rijeka Gatewaya, koje će tehnologije i inovacije imati, kako će terminal biti ekološki prihvatljiv i kako planiraju privući globalne logističke tvrtke u Rijeku doznajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
23. veljača 2025 12:32