Američka Administracija za međunarodnu trgovinu na svojim službenim stranicama (fact sheet) ističe niz prednosti izvoza, dok istovremeno nuka male i srednje poduzetnike da se ugledaju na svoje snažnije partnere i krenu u nikad bliži svijet. Temeljne smjernice i promišljanja američke Administracije o izvozu prenosimo u potpunosti uz slobodno prilagođavanje domaćim uvjetima:
Pristup: Danas, napredak u financiranju trgovine, internet i trgovinski sporazumi dramatično otvaraju pristup tržištima diljem svijeta.
Potražnja: Više od 99.999.. posto kupovne moći je smješteno izvan granica Hrvatske (arbitrarna procjena autora).
Profit: Izvoz je profitabilan za kompanije svih veličina. U prosjeku, prodaja raste brže, stvara se više poslova i zaposlenici zarađuju više nego u tvrtkama koje ne izvoze. Oslonjenima na strana tržišta teže je propasti.
Konkurentnost: Hrvatski proizvodi su poznati i priznati po kvaliteti, Hrvati su štovani zbog poštenja, inovacija i razumnog poslovanja?
Opstanak i izbjegavanje rizika: Tvrtke orijentirane izvozu jednostavno preživljavaju duže i bolje trpe lokalne fluktuacije, što je konsenzus i živa istina pogledali unutar ili preko ograde. Mali i srednji (SME) izvozno orijentirani poduzetnici generiraju većinu poslova u posljednjim desetljećima, sugerira Administracija.
Najvažnija je godišnja aktivnost Liderova Kluba izvoznika, projekta pokrenutog prije pet godina da bi senzibilizirao javnost, osobito donositelje političkih i ekonomskih odluka, o potrebi snažna poticanja izvoza kao preduvjeta rasta gospodarstva i BDP-a. Osim članova Kluba na konferenciji će sudjelovati drugi izvoznici te predstavnici Vlade, ministarstava i financijskih ustanova i parlamentarnih stranaka. Konferencija o izvozu održava se pod geslom ‘Pametni znaju čemu služi izvoz‘ da bismo dodatno upozorili na to da je upravo rast izvoza u protekle tri godine bio najvažniji čimbenik s pomoću kojega je ostvaren rast BDP-a. Program Konferencije koncipiran je tako da nositelje političkih i ekonomskih odluka upozori na ‘uska grla‘ koja usporavaju izvoz te da ujedno izvoznicima bude korisna u smislu ukazivanja na mogućnosti snažnijeg prodora na strana tržišta. Stoga smo napravili programski koncept u kojemu će se ravnopravno smjenjivati izvoznici sa svojim konkretnim problemima, rješenjima i uspješnim vlastitim primjerima te govornici koji će prezentirati nove izvozne mogućnosti, dozvoljene mjere za poticanje izvoza i financijske rezultate poslovanja izvoznika u 2016. godini.