Velik broj kompanija suočenih sa sve izraženijim pritiskom da unaprijede poslovanje modernom tehnologijom otkrio je jeftiniji način da odgovori na zahtjeve - treniraju ljude da rade posao robota i na taj način zaobilaze uobičajene tehničke poteškoće koje dolaze s uvođenjem noviteta, piše Guardian.
>>>Privatnost je uskrsnula i popularnija je nego ikad
Primjerice, Google je svojim korisnicima obećao prestati s praksom računalnog skeniranja sadržaja Gmail inboxa, no pristup privatnim podacima i dalje ima treća strana - razni developeri softwarea.
Tu su još neki primjeri: startup kompanija SpinVox, koja pretvara voicemailove u tekstualne poruke, optužena je da umjesto robota koristi ljude; Edison Software je umjesto chatbotova zaduženih za dogovaranje sastanaka i provjeravanje e-mailova korisnika koristio inženjere za umjetnu inteligenciju; aplikacija Expensify zadužena za skeniranje poslovnih i osobnih računa te kreiranja troškovnika također je umjesto tehnologije djelomično koristila i ljude.
Čak se i Facebook, koji je masovno ulagao u umjetnu inteligenciju, oslanjao na ljude za slučaju svog virtualnog Messenger asistenta.
>>>Kako ne kompromitirati privatnost na internetu
U nekim slučajevima ljudi su tu samo kako bi sustav učinili točnijim i pomogli pri "učenju" umjetne inteligencije za preuzimanje posla, no u drugim slučajevima kompanije tvrde da koriste AI tehnologiju, iako zapravo posao obavljaju ljudi.
Ovakvo prikrivanje informacija korisnicima nije nimalo etično, upozoravaju psiholozi, pogotovo u svjetlu spoznaje kako postoje i slučajevi u kojima roboti glume da su ljudi.